El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha aprovat definitivament aquest dimecres el Pla Director de la línia orbital ferroviari, un nou eix que tindrà 120 quilòmetres de longitud i que permetrà unir les capitals de la segona corona metropolitana trencant la radialitat de l’actual xarxa ferroviària de Barcelona. A la comarca, la línia orbital passarà per Mollet, Parets, Granollers, Montmeló i la Roca i permetrà crear tres noves estacions: Montmeló-Circuit, la Torreta-Granollers Sud i la Roca. Els trens de la línia també s’aturaran a Mollet Santa Rosa, Parets i Granollers-Centre.
L’aprovació definitiva del pla incorpora petites modificacions del traçat a Montmeló i a la Roca. En el primer cas, la línia s’acosta a l’autopista AP-7 per reduir l’impacte ambiental. En el segon, el modifica perquè el túnel no passi per sota d’una zona urbana. L’estació de la Roca se situarà prop del cementiri. El projecte també manté l’estació a la zona de la Torreta, prop de la ronda de Granollers i al límit del terme amb les Franqueses.
La nova línia aprofitarà alguns trams ja existents entre Montmeló i Mollet, a la línia del Nord. També el corredor actual de la línia de França entre el sud de Granollers i la zona de la Font Verda, on començarà el túnel que travessarà l’est de la ciutat fins a la Roca.
La línia podria ser una realitat l’any 2026 quan es calcula que transportarà uns 96.000 viatgers al dia el 30% dels quals procediran del vehicle privat. El cost de la nova línia ronda els 4.000 milions d’euros que pagarà el Ministeri de Foment d’acord amb el Pla de Rodalies 2008-2015.
{{ comment.text }}