Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Primer pas del govern per ampliar la C-17 de Lliçà de Vall a la Garriga

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha iniciat els tràmits administratius per tirar endavant la construcció d’un tercer carril a la C-17 en un tram d’uns 12 quilòmetres entre Lliçà de Vall i la Garriga.

  • El 9 Nou
  • 11/03/2013 | 16:00
  • 0

El govern ha obert el procés de consultes ambientals prèvies per a la redacció de l’estudi informatiu que, després, permetrà fer el projecte executiu. Amb tot, no hi ha un calendari marcat.

El director general de Carreteres, Xavier Flores, ressalta que és un projecte amb “una dificultat tècnica important perquè es col·loca un tercer carril a una autovia que ja està molt encaixada a un territori amb activitats a banda i banda”. “La idea és aprofitar al màxim el traçat actual”, afegeix. De fet, la proposta que el govern ha posat a consultes prèvies ressegueix l’actual C-17 excepte en dos trams –entre Lliçà de Vall i Lliçà d’Amunt i a Canovelles–, on el traçat principal de la carretera es desplaça cap a l’oest.

A Lliçà de Vall, es modifica l’eix a partir de l’accés al poble i al polígon Els Batzacs per inclinar-lo cap a l’oest passant trepitjant l’actual enllaç amb la carretera de Sabadell (la C-155) i la zona boscosa que separa Lliçà de Vall i l’àmbit de Can Montcau, a Lliçà d’Amunt. S’hi preveu un nou gran enllaç i deixar fora de servei l’actual traçat des de l’entrada a Granollers pel Coll de la Manya fins a l’altura de l’entrada a la urbanització Can Franquesa i de l’antic Lorito Verde (on ara hi ha els cartells publicitaris de Mango).

L’Ajuntament de Lliçà d’Amunt considera que aquesta és una bona alternativa que “esborra definitivament l’eix del Tenes –que es projectava a tocar del riu en una zona protegida– i ofereix un punt de connexió darrere Mango”, explica l’alcalde Nacho Simon. En canvi, Lliçà de Vall ho veu amb més recels perquè s’afecta una zona de bosc. “L’enllaç ocupa una gran quantitat de terreny del nostre terme”, denuncia el regidor d’Urbanisme, Joan Ramon Casas. “L’únic sentit que li veiem és que es vulgui donar una sortida a Mango, que generarà un important volum de trànsit”. Plantegen el desplaçament de l’enllaç cap al nord.

L’altre canvi és a Canovelles, a tocar del polígon Montguit, de l’Ametlla. La proposta que Territori i Sostenibilitat ha posat a exposició pública també desvia l’eix de la carretera cap a l’oest per construir a l’extrem nord del terme de Canovelles un gran enllaç de connexió amb el futur quart cinturó. Se situa a l’oest de Can Cuana en un punt on és més fàcil que la futura autovia orbital passés per sota la C-17. La proposta fixa que, ara, la carretera passaria molt més a prop del polígon Montguit i per darrere de l’antiga discoteca Privat. Aquí també es dibuixa un nou vial de connexió amb el polígon. Segons la proposta, la C-17 recuperarà el traçat actual a partir de l’enllaç.

L’Ajuntament de Canovelles aposta perquè la connexió amb el quart cinturó es faci sobre l’actual enllaç, “que ja dóna accés als polígons de l’Ametlla i les Franqueses”, diu l’alcalde José Orive, que alerta de l’impacte sobre el barri de Can Cuana i sobre l’espai del jaciment de la domus d’Olivet. En general, Orive veu bé que s’ampliï la C-17 però considera que no es pot fer “mantenint els problemes que hi ha al territori”. Per això, entén que l’obra hauria d’incloure el soterrament a l’altura de Can Duran per eliminar la divisió del barri que queda partit en dues meitats.

En la resta, la nova C-17 aprofitaria el traçat actual. Sí que s’incorporen millores en alguns enllaços com els de la carretera de Granollers a Lliçà d’Amunt, l’enllaç al nucli de l’Ametlla o l’entrada sud de la Garriga, on es marca una nova rotonda al nord de l’empresa Honda Greens.

ALTRES PRIORITATS

L’entitat ecologista Adenc sosté que el govern hauria de prioritzar la millora dels trams de Parets a Lliçà de Vall, on hi ha més problemes de col·lapses, i de la Garriga a Centelles. “Discutim que l’actuació en aquest tram estigui fonamentada. Caldria planificar primer el tram sud que es planteja com una variant per la carena i que pot condicionar la connexió amb aquest segon tram a Lliçà de Vall”, diu Toni Altaió, portaveu de l’Adenc.

Comentaris

Els comentaris estan tancats.

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.