L’objectiu és donar a conèixer el procés de reciclatge del vidre i els seus beneficis. La campanya es desenvolupa a través d’uns tallers i amb el suport d’un personatge batejat com a Mr. Iglú que també disposa d’una aplicació mòbil i una pàgina web. La campanya recorrerà tots els municipis i més de 100 centres escolars.
Els més de 150 tallers que s’impartiran durant la campanya tenen com a fita principal motivar els escolars perquè desenvolupin hàbits positius amb relació al reciclatge d’envasos de vidre i que puguin transmetre els beneficis socials i ambientals que se’n deriven. La presentació dels continguts es fa a l’aula mitjançant una metodologia amena i divertida i amb el personatge de Mr. Iglú, amb el qual podran jugar fora de l’escola a través d’una aplicació per a mòbil pionera en el sector del reciclatge. Els infants poden donar menjar al personatge, però només ampolles, flascons i pots de vidre.
Els alumnes de tercer a sisè de bàsica de l’escola Ferrer i Guàrdia de Granollers van ser els primers a fer el taller aquest dilluns.
Segons dades del Consorci de Residus, durant l’any passat es van recollir un total de 6.066 tones de vidre als contenidors o amb el sistema porta a porta. El consorci disposa de prop de 1.700 contenidors de vidre, un per cada 235 habitants.
{{ comment.text }}