Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Reforma de totes les estacions i supressió de tots els passos a nivell amb el desdoblament de la línia de Vic

Aquests són alguns dels detalls que preveu l’estudi d’impacte ambiental per desdoblar la línea de tren de Vic entre Parets i la Garriga.

  • El 9 Nou
  • 19/04/2016 | 7:00
  • 0

REFORMA DE TOTES LES ESTACIONS L’estudi d’impacte ambiental preveu la reforma de totes les estacions afectades: Parets, Granollers-Canovelles, les Franqueses i la Garriga. El pla preveu la instal·lació de passos inferiors per travessar les vies amb seguretat.

SUPRESSIÓ DE TOTS ELS PASSOS A NIVELL Amb el desdoblament, arribarà la supressió de tots els passos a nivell actuals. A Granollers, a través d’un projecte específic i independent de l’estudi d’impacte ambiental del desdoblament es preveu la supressió del pas a nivell del Camí de Parets i el que hi ha darrere l’antiga Temoinsa i que dóna accés a un sol habitatge. Per donar sortida a aquests veïns, es farà un nou camí per la banda de ponent de la via que connectarà amb l’actual pas inferior del camí de l’Esquella, que s’ampliarà.

TAMBÉ A LES FRANQUESES I LA GARRIGA
A les Franqueses, es preveu que quedi suprimit el pas a nivell particular que hi ha a l’extrem nord del nucli urbà de Corró d’Avall. L’accés a l’habitatge es planteja amb la construcció d’un nou vial que connecti amb la xarxa de camins existent a la zona. A la Garriga, es preveu un nou pas inferior a l’altura del pas a nivell que hi ha darrere de la vil·la romana de Can Terrers. Se situarà uns metres al nord de l’actual pas a nivell i comportarà el desviament d’un tram de camí a banda i banda de la via. Una mica més al nord, el pas a nivell del carrer Bosc (al final del Passeig) quedarà tancat. L’alternativa se situarà al carrer Guifré, on es farà un nou vial per sota les vies del tren que connectarà amb els camins de la banda de llevant. Al centre, s’elimina el pas a nivell de la carretera de Samalús, on només se situarà un pas inferior per a persones. Tots aquests canvis també formen part d’un projecte diferenciat però la informació s’incorpora a l’estudi d’impacte ambiental del desdoblament.

AMPLIACIÓ DELS PASSOS INFERIORS L’estudi d’impacte ambiental preveu que els 15 passos que hi ha actualment per sota les vies entre Parets i la Garriga s’ampliïn. A banda, es preveu la construcció de sis passos inferiors nous, vinculats a la supressió dels passos a nivell. També caldrà fer cinc nous passos superiors. Destaca el pont de l’avinguda Catalunya (la BV-1604), al nord de l’estació de Parets.

VELOCITAT MÀXIMA A 120 QUILÒMETRES PER HORA La infraestructura es planteja per poder arribar a velocitats màximes de 120 quilòmetres per hora. Això és més que l’actual, que varia entre els 90 i els 110 quilòmetres per hora segons el tram, segons consta a les dades incloses a l’estudi d’impacte ambiental presentat per Adif. Aquest és un dels elements que permetrà augmentar la velocitat comercial de la línia i, per tant, reduir el temps de recorregut. També hi ajudarà la supressió dels passos a nivell –comporten una limitació de velocitat al seu entorn– i l’augment de la velocitat a l’hora d’arrencar els trens després de parar en una estació.

PLATAFORMA D’ENTRE 10 I 13,3 METRES El desdoblament ampliarà l’amplada de la plataforma, que tindrà entre 10 i 13,3 metres. L’eix central entre la via existent i la nova serà de quatre metres.

A LA GARRIGA, DOBLE VIA FINS A L’ALTURA DEL CARRER BERTÍ L’estudi acaba passada l’estació de la Garriga. De fet, es preveu la construcció de la doble via fins a l’altura del carrer Bertí, on hi havia l’antiga embotelladora d’aigua Fournier. Aquest espai ha de servir per facilitar el canvi de sentit dels trens que no continuïn en direcció Vic. També l’acumulació de combois a la nit per als primers serveis de l’endemà. La proposta, però, no inclou cap gran aparcament de trens, com sí que hi havia previst en l’antic estudi informatiu que es va fer per desdoblar tota la línia fins a Vic i que va quedar caducat. Sí, però, que hi ha un desmunt previst que afecta una zona de bosc situada al nord de l’extrem de la ronda del Carril, a l’est de la via. A la resta del tram entre Parets i la Garriga, la majoria de talussos seran inferiors als cinc metres.

LA TRAMITACIÓ L’Adif ha tramitat el pla per desdoblar l’R3 entre Parets i la Garriga a través d’un estudi d’impacte ambiental. La normativa permet estalviar un estudi informatiu perquè no es preveuen modificacions del traçat. El període per presentar al·legacions al treball acaba el 24 d’abril. Un cop estudiades les propostes que es presentin, l’Adif remetrà l’estudi d’impacte ambiental al Ministeri d’Agricultura, Alimentació i Medi Ambient perquè publiqui la declaració d’impacte ambiental. Després, caldrà fer el projecte executiu.

Comentaris

Els comentaris estan tancats.

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.