Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Renfe no canviarà fins al juny els horaris per recuperar el tren perdut pel semidirecte de Puigcerdà

La Generalitat no reestructurarà els horaris de la xarxa de rodalies de Barcelona fins al juny de l’any que ve. Això impedirà recuperar fins aquesta data el tren que sortir de Barcelona cap a 2/4 de 7 del vespre en direcció a la comarca. Aquest comboi es va suprimir pel semidirecte de Puigcerdà.

  • El 9 Nou
  • 24/11/2010 | 13:23
  • 0

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP) no preveu modificar els horaris de totes les línies de Rodalia de Barcelona fins al juny de l’any que ve. Això impedirà, per ara, recuperar el tren de la línia de Vic que sortia a les 18.32h de l’estació de plaça Catalunya i que ha provocat que en l’hora punta de tornada al vespre –de 6 a 7– hi hagi 51 minuts sense cap tren en direcció a la comarca. El tren semidirecte que puja cap a Puigcerdà i no té parada a cap estació del Vallès Oriental es va col·locar ocupant la franja d’aquest servei.

En un primer moment, el govern va dir que la revisió dels horaris es faria al gener. Aquesta permetrà recuperar la freqüència d’un tren cada mitja hora per pujar de Barcelona al vespre però no es farà fins al juny. El retard en la posada en funcionament de la nova estació de Sagrera-Meridiana –entre Sant Andreu Arenal i Arc de Triomf– i les obres de millora que s’estan fent al túnel de Toses (el Ripollès) han propiciat que es posposés la reestructuració dels horaris. “Si ara introduïm modificacions per horaris que ja no s’estan complint perquè hi ha problemes, encara la podem fer més grossa”, comenta Marc Garcia, coordinador de Rodalies de Catalunya. Segons Garcia, han de ser “més conservadors”.

L’obertura de Sagrera-Meridiana farà que tots els trajectes “s’allarguin un o dos minuts”. En el cas dels matins, el semidirecte de Puigcerdà a Barcelona es va col·locar aprofitant un espai de la graella i no va obligar a treure cap altre tren.

La reducció del nombre de trens per anar de Barcelona cap a les estacions del Vallès Oriental ha provocat queixes d’alguns usuaris de la línia del Nord. A més de la pèrdua d’un tren, la creació del semidirecte també va comportar la reconversió d’un tren semidirecte amb parades a Mollet, Parets i la Garriga amb un tren que ara s’atura a totes les estacions, fet que allarga el recorregut uns minuts. A més, es dóna la paradoxa que hi ha més servei els caps de setmana i dies festius perquè el semidirecte no circula i el seu espai l’ocupa un tren amb destinació Vic que té parada a totes les estacions.

SEGUIRAN ELS RETARDS

Els retards a la línia del Nord s’han convertit en un problema recurrent, que es repeteix cada dia. Bona part dels combois acumulen demores freqüents i la Generalitat, que ara gestiona la línia, admet que s’aniran repetint almenys fins a finals d’aquest any o principis del que ve. El problema es va començar a donar el setembre, quan hi va haver un despreniment al túnel de Toses, explica el coordinador de Rodalies de Catalunya, Marc Garcia.
Aquesta incidència, que s’està arreglant durant les nits, afecta la velocitat dels trens en aquest tram: hi ha una recta de quatre quilòmetres on els trens poden agafar els 100km/h, però mentre durin aquestes obres no poden circular a més de 50km/h. “Això fa que tots els trens que surten de Puigcerdà, un cop han travessat el túnel de Toses, ja acumulin retards d’entre cinc i sis minuts”, diu Marc Garcia.

Aquest factor, combinat amb el fet que no hi ha doble via, acaba provocant un efecte en cadena, sobretot amb els trens que van en sentit nord: quan s’ha de creuar amb els altres trens no sempre ho fa on li pertocaria, sinó “on pot”, de manera que “acaba repercutint en la puntualitat de tota la línia”.

Comentaris

Els comentaris estan tancats.

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.