Renfe restableix a partir d’aquest dilluns l’horari habitual a les línies R2 i R11

Renfe restableix a partir d’aquest dilluns l’horari habitual de les línies R2 i R11, afectades des del passat 15 de desembre pels danys provocats per un robatori de cable de coure a instal·lacions ferroviàries de la zona de l’estació de Mollet-Sant Fost. A l’R8, encara hi haurà afectacions.


El 9 Nou
10/01/2016

Les alteracions del servei a la línia R8 de rodalies entre Martorell i Granollers Centre, arran els danys provocats pel robatori de coure del dia 15 de desembre a Mollet, es perllongaran fins al febrer, segons un comunicat d’Adif i Renfe.

Fins llavors, el servei en aquesta línia que passa per la Universitat Autònoma es farà de la manera següent: Entre les 8 del matí i les 8 del vespre se circularà entre Mollet-Sant Fost i Martorell i els viatgers de Granollers Centre i Montmeló s’hauran de desplaçar fins a Mollet, on podran enllaçar amb la R8 i viceversa. Des de l’inici del servei i fins a les 8 del matí i des de les 8 del vespre fins l’acabament del servei dels dies laborables i dissabtes se circularà amb tren entre Martorell i Cerdanyola Universitat i es prestarà el servei per carretera entre Cerdanyola Universitat i Granollers Centre. Els diumenges hi haurà servei de tren entre Martorell i Cerdanyola Universitat i per carretera entre Cerdanyola Universitat i Granollers Centre durant tota la jornada.

Adif i Renfe preveuen poder restablir el servei habitual a la línia R2, entre Castelldefels i Granollers Centre i a la R11, la línia de mitja distància entre Barcelona i PortBou, a partir de dilluns vinent a les 6 del matí, un cop reparades les instal·lacions destruïdes el 15 de desembre.

El robatori de 480 metres de cable del sistema d’electrificació a Mollet i el posterior contacte de cables d’alta tensió amb altres conductors elèctrics de baixa tensió va provocar diversos incendis i greus afectacions generalitzades en diferents punts de la infraestructura ferroviària. Van quedar afectats greument quatre enclavaments (sistemes de gestió de tots els dispositius de trànsit en estacions i bifurcacions) dels quals dos van quedar destruïts del tot. També va provocar greus afectacions a les xarxes de cablejat de comunicacions, instal·lacions de seguretat, sistemes de senyalització i equips informàtics que regulen la circulació de trens en l’àmbit local en estacions i trajectes entre la Llagosta, Cerdanyola Universitat i Mollet-Sant Fost.

En un comunicat d’aquest dijous, Adif i Renfe expliquen que s’ha prioritzat el restabliment de la normalitat en la circulació ferroviària a l’àmbit de la bifurcació de Mollet i per això estan fent un gran esforç tècnic i humà. Fins ara s’han reposat els equipaments afectats als enclavaments de la Llagosta i Riera de Caldes, s’han instal·lat els nous sistemes a l’enclavament de Mollet-Sant Fost i s’està treballant en el situat a la bifurcació del nus de Mollet.

Paral·lelament, a l’enclavament de Mollet-Sant Fost s’han iniciat les proves per verificar el correcte funcionament del conjunt de sistemes de manera prèvia al restabliment del servei amb plenes garanties de seguretat. D’altra banda, s’està avançant en la reposició de 54 quilòmetres de cablejat dels sistemes de senyalització, comunicacions, gestió de trànsit i seguretat, que es van veure afectats. Per portar a terme els treballs, Adif ha mobilitzat un equip de 30 persones entre tècnics especialitzats i d’empreses tecnològiques proveïdores de subministraments i de manteniment.

LA PREGUNTA

Veu bé l’avançament electoral a Catalunya?

En aquesta enquesta han votat 857 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't