Rull admet que cal “reteixir” consensos per fixar el traçat del quart cinturó fins a Granollers

El nou conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, assegura que cal “reteixir consensos” amb els agents del Vallès Oriental per trobar un traçat per al tram del quart cinturó entre Sabadell i Granollers.

El 9 Nou
07/02/2016

“Cal dibuixar l’estratègia per veure com adeqüem la ronda del Vallès en els termes del Pla Territorial Metropolità. Ens toca seure amb els actors del territori i poder-ho plantejar”, va dir aquest dijous a la tarda durant la presentació a Barcelona d’un estudi elaborat per l’Institut Cerdà que quantifica l’impacte econòmic que representaria per l’entorn del nord del Baix Llobregat i del Vallès Occidental l’acabament de les obres del tram de la B-40 entre Abrera i Terrassa.

Rull, però, no hi posa data. De fet, va contraposar el consens que genera l’acabament del tram Abrera-Terrassa –previst per al 2019 i que la conselleria demana ara al govern espanyol que s’acceleri– amb la definició de la continuïtat de l’autovia orbital fins a la Roca. “Vint anys després dels primers estudis tècnics, els projectes del tram Terrassa-Granollers es troben en un punt mort, pendents de reiniciar la tramitació”, constaten els autors del treball, que no entra a valorar l’impacte econòmic que tindria el perllongament fins al Vallès Oriental ni l’impacte negatiu que té ara per a les empreses d’aquest àmbit no poder disposar de la infraestructura.

Antoni Abad, president de la Cecot, va insistir “en la necessitat de connectar els Vallès –tots dos– amb el Baix Llobregat” amb una via que sigui “un connector i articulador de la mobilitat entre comarques, no és només una infraestructura de pas”. Per això, Abad va aplaudir que es creï una plataforma “per a l’impuls del conjunt de la ronda del Vallès i, especialment, per a la finalització del tram Abrera-Terrassa”. De fet, a la presentació de l’estudi hi havia agents d’aquest territori com els alcaldes de Terrassa, Martorell i Abrera i representants d’empreses com Seat i Mercadona, implantades a la zona. No hi havia, però, representació del Vallès Oriental.

L’estudi de l’Institut Cerdà, que ha comptat amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona i de la patronal Cecot, diu que la posada en marxa d’aquest tram estalviaria uns 6 milions d’euros anuals a les empreses logístiques d’aquest sector i uns 24 milions més per l’augment de la fiabilitat, la reducció de costos operatius i la disminució dels costos externs del conjunt d’empreses. Per Rull, això demostra que la B-40 és “un projecte estratègic i de país”.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't