Sagalés proposa una ampliació del servei d’autobús per l’eix de la C-17

L’empresa Sagalés veu necessària una millora de l’oferta de transport per carretera resseguint l’eix de la C-17 per unir Barcelona amb Granollers, Vic i Ripoll.


El 9 Nou
28/03/2014

El conseller delegat d’aquesta companyia, Ramon Sagalés, defensa un increment del nombre d’expedicions i una reducció del temps de pas que concreta en un article publicat a EL 9 NOU.

En concret, Sagalés proposa passar de 16 a 26 les expedicions diàries que té actualment la línia d’autobús entre Barcelona i Vic passant per Granollers. Encara seria més gran al servei directe entre Barcelona i la capital d’Osona, que passaria de 19 expedicions diàries per sentit a 40. “Es podria dir que al Vallès les connexions en transport públic estan bastant ben aconseguides. Restaria pendent millorar l’eix de la C-17 amb la freqüència entre els pobles com Centelles, Tagamanent, Tona en connexió amb Granollers a les hores en què el tren no hi passa”, escriu Sagalés. “Com a operadors de transport públic per carretera no estem en contra del tren, ni a la C-17 ni a cap altre dels corredors on estem presents. El que voldríem és que es portin a terme mesures a curt termini com la millora dels serveis de bus entre ciutats de comarca i perifèria en tant que no es fan mesures a llarg termini com poden ser el desdoblament de la R3”.

En el text, Sagalés defensa la capil·laritat que aporta el servei d’autobús que fa que sigui competitiu respecte al tren a partir de criteris com la freqüència, la puntualitat, la durada del trajecte, la comoditat o serveis afegits com premsa i Wi-Fi gratuïts. Però afegeix que també és rendible per a les administracions públiques perquè el cost d’una línia d’autobús és molt inferior al del tren. “Si fem números podem veure que per tal que el tren sigui competitiu pel que fa als costos necessitaria posar tres vagons i omplir-los amb 600 persones”. A més, Sagalés sosté que amb la línia de Vic desdoblada –total o parcialment– el servei d’autobús “seguirà essent competitiu”. “Els nostres estudis ens diuen que probablement la durada del trajecte seria el mateix en els dos modes de transport”.

Fora de l’eix de la carretera C-17, Ramon Sagalés entén que també caldria doblar el servei a la línia transversal entre Mataró, Granollers i Sabadell, que el Departament de Territori i Sostenibilitat ja ha anunciat que farà durant l’any que ve. En concret, Sagalés proposa passar de 15 expedicions diàries per sentit a 30 amb una circulació cada 30 minuts. En aquest sentit, Sagalés recorda que és un corredor que no té servei alternatiu ferroviari.

LA PREGUNTA

Creu que Pedro Sánchez ha de dimitir?

Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't