La petició es formalitzarà quan Territori i Sostenibilitat hagi enllestit una anàlisi sobre el trànsit actual en aquest punt. Per l’alcalde Pere Pladevall, és una mesura necessària mentre no es fa la variant.
Tot just aquesta setmana, s’ha anunciat que s’ha obert el procés per encarregar el projecte executiu de la nova carretera per un import de 583.000 euros. Les empreses interessades poden presentar les ofertes fins al 2 de maig. Es preveu formalitzar l’encàrrec entre els mesos de juny i juliol. A partir d’aleshores, l’adjudicatari tindrà 10 mesos per enllestir el projecte. Amb aquest document fet, ja es podrà fer l’adjudicació de l’obra.
Per Pladevall, els resultats de l’estudi que ara fa Territori no divergiran del treball que ja va fer l’Ajuntament. Aquí, es va xifrar la intensitat mitjana diària en uns 7.000 vehicles al dia. D’aquests, el 35% són vehicles que només passen per Sant Feliu i, d’aquests, la meitat són pesants. Per Pladevall, això justifica la instal·lació de semàfors que només s’activin quan hi hagi alguna persona que vulgui travessar la calçada. Creu que serien necessaris en vuit o nou punts al llarg de tota la travessia urbana com les cruïlles amb el passatge Jorba, el carrer Barcelona, el parc de Can Xifreda, la carretera de Sant Miquel o prop de la farmàcia. Pladevall demana la implicació de la Generalitat per finançar-los i diu que l’Ajuntament ja en faria el manteniment.
{{ comment.text }}