Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Tecnologia, formació i indústria

El sector de Can Guitet, entre els termes municipals de Parets i Montmeló, inclourà usos industrials, tecnològics i formatius. Estarà dividit per la futura traça de la variant de la C-17 i serà el més proper a la nova estació de tren que es planeja a la línia R-3.

  • El 9 Nou
  • 06/05/2016 | 7:00
  • 0

Can Guitet, entre els termes municipals de Parets i Montmeló, és el segon sector planificat i ordenat que inclou el Pla Director Urbanístic (PDU) del Circuit que es desenvoluparà, segons el calendari previst pel mateix pla. El PDU preveu que estigui desenvolupat durant els 10 anys posteriors a l’aprovació del pla.

Ocupa un total de 34 hectàrees de terreny, repartides gairebé al 50% entre els dos municipis amb prop de 300.000 metres quadrats de sostre previst, la majoria dels quals, 246.000, són destinats a usos tecnològics, d’oficines i educatius. La resta es destina a usos industrials i es concentra únicament en terme de Parets com una continuació del polígon industrial de Can Volart.

El sector s’estructura en dos àmbits separats per la traça de la futura variant de la C-17. A l’oest de la via, crea un front d’ús terciari a la nova traça de la C-17, a partir d’un nou eix, paral·lel a la carretera que connecta amb la C-35. A l’est, a partir d’un altre eix, també paral·lel a la nova C-17, que conserva la traça del carrer de Can Tabola, el sector genera unes noves àrees de terciari i equipament vinculades a la porta 6 del Circuit, l’actual carrer del Camí Fondo de Can Guitet i al futur equipament de la masia de Can Guitet que dóna nom al sector.

L’ordenació preveu la connexió entre els dos àmbits per l’extrem sud, a partir del carrer Mestral, la prolongació del qual permetrà connectar els sectors de Can Guitet i Torre Pardalera. Aquest nou vial travessarà la futura C-17 i la línia R3 per sota. També es preveu un enllaç per a vianants per sobre de la C-17. Aquest vial connectarà amb la futura estació de Renfe, prevista al sud de la prolongació del carrer mestral, a l’illa delimitada per la C-17 i el carrer de Can Tabola.

A més dels preferents, el sector preveu altres usos admesos, com el comercial, l’hoteler, de centre d’esdeveniments i els destinats a serveis (restauració, recreatiu, sanitari, assistencial, esportiu, cultural, associatiu i administratiu).

A la façana sud i est, en terme de Montmeló, on es preveu la implantació d’edificis aïllats amb usos tecnològics i oficines, es proposa la ubicació d’un edifici torre, de planta baixa i 12 pisos, el més alt del PDU. Es pretén que sigui un element de referència visual i fita en el territori.

Comentaris

Els comentaris estan tancats.

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.