L’adjudicació es va fer efectiva dijous de la setmana passada per un import de 27.303 euros sense IVA. L’empresa, que té seu a Madrid, s’ha compromès a tenir llest el projecte en un termini de tres mesos. El govern català treballa amb la idea d’executar la millora durant l’any 2016, segons han confirmat a EL 9 NOU fonts del Departament de Territori i Sostenibilitat.
Un total de 14 empreses van presentar-se al procés d’adjudicació. Dues propostes van descartar-se d’inici perquè no complien amb la qualitat tècnica requerida en les bases de la convocatòria, que fixava el preu de licitació en 30.000 euros (sense IVA).
El projecte per a la instal·lació d’una tanca central de formigó afecta un tram de poc més de dos quilòmetres de la ronda de Granollers, entre el 20,6 i el 22,7. Aquí, la carretera té dos carrils en direcció les Franqueses i un en direcció sud. Des del març de 2013, els dos sentits de circulació estan separats per una franja zebrada de 80 centímetres d’amplada reforçada amb elements rugosos –permeten alertar el conductor en cas de trepitjar-los– i elements reflectors –milloren la visualització del traçat de la carretera durant la nit–. Als extrems, també s’hi van col·locar pivots de plàstic per reforçar la separació entre els dos sentits.
El projecte que ara es redactarà ha de tenir en compte la futura ampliació amb un segon carril en direcció sud de manera que la construcció del separador de formigó que es projecta es pugui mantenir amb l’ampliació a quatre carrils.
La divisió dels dos sentits de circulació amb un tanca central és una vella aspiració dels ajuntaments de les Franqueses, la Roca i Granollers. La petició de millora en aquest tram de la ronda es va reactivar el setembre de 2012 després d’un accident mortal on van morir dues persones que anaven amb moto en un xoc frontal en terme de la Roca. Arran d’aquest sinistre, el Departament de Territori i Sostenibilitat ja es va comprometre el 2013 a fer una obra que es va preveu que costaria un milió d’euros. Era un pas previ al desdoblament amb la construcció d’un quart carril, un projecte més costós que la Generalitat va descartar, ja aleshores, poder assumir a curt termini.
{{ comment.text }}