Territori insisteix que treballarà amb els ajuntaments de la comarca per definir el traçat del quart cinturó fins a Granollers

El Departament de Territori i Sostenibilitat seguirà treballant amb els ajuntaments del Vallès Oriental i Occidental per definir un traçat consensuat del futur quart cinturó en el tram entre Sabadell i Granollers. Aquest dilluns s’ha fet públic l’acord pel tram Terrassa-Sabadell de la via orbital.

El 9 Nou
25/11/2013

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha presentat aquest dilluns un acord amb els ajuntaments del Vallès Occidental sobre el traçat del quart cinturó entre les ciutats de Terrassa i Sabadell. La proposta accepta el traçat que va dissenyar el Ministeri de Foment pel nord de les dues ciutats amb petits canvis als enllaços que pretenen millorar la integració paisatgística i reduir l’impacte sobre les zones agrícoles d’aquest territori.

Al mateix temps, i “pel que fa a la prolongació de la B-40 fins a Granollers, el Govern de la Generalitat continuarà treballant amb el territori per tal de consensuar una proposta de traçat”, asseguren des del Departament de Territori i Sostenibilitat en un comunicat. De fet, el conseller Santi Vila ja havia expressat aquest desig en una visita al Vallès Oriental fa uns mesos. Fins i tot, va assegurar que la idea era tenir tancat un acord amb els ajuntaments abans d’acabar aquest any.

Amb l’acord amb els ajuntaments del Vallès Occidental, el Departament de Territori i Sostenibilitat també demana al Ministeri de Foment que reactivi la construcció d’aquest tram, com a molt tard, abans de l’any 2017. Al mateix temps, es demana la represa immediata de les obres en el tram entre Olesa de Montserrat i Viladecavalls. Això permetria unir els dos trams ja construïts de l’autovia orbital.

CRÍTICA DE LA CAMPANYA CONTRA EL QUART CINTURÓ

L’acord del Govern amb els ajuntaments ha despertat recels de la Campanya contra el Quart Cinturó. En un comunicat, asseguren que “l’anàlisi de la mobilitat presentat en l’acte d’avui en cap cas apunta a la necessitat d’una nova via de pas com la que defensa el Ministerio. De les dades presentades tampoc se’n desprèn la necessitat d’una via d’alta capacitat com la que es dibuixa, sinó que es posa de relleu l’existència d’una xarxa amb trams i moments puntuals de saturació. Una diagnosi correcta d’aquesta situació posaria més en evidència l’origen concret d’aquests problemes i les particularitats específiques d’un territori que no es pot voler simplificar amb una proposta ja antiquada que justificaria qualsevol nova carretera”. També afirmen que no s’ha comptat amb tots els agents del món local a l’hora de debatre la proposta de traçat que aquest dilluns s’ha posat sobre la taula.

LA PREGUNTA

Qui és favorit a les eleccions presidencials dels EUA?

En aquesta enquesta han votat 527 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't