Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Territori licitarà el primer semestre de l’any que ve la construcció del separador central de la ronda Nord

Nou pas per aconseguir la instal·lació d’una tanca central de formigó al tram de la ronda de Granollers que encara no en té i on hi ha hagut diversos xocs frontals amb víctimes mortals en els darrers anys.

El Departament de Territori i Sostenibilitat licitarà durant el primer semestre de l’any que ve les obres de construcció d’una tanca central de formigó al tram de la ronda Nord de Granollers –la C-352– situat entre els enllaços amb les carreteres de Cardedeu (la C-251) i la Roca (la C-1415c).

El pressupost de la Generalitat del 2017 –pendent encara de l’acord entre Junts pel Sí i la CUP– inclou una partida de poc més de 648.000 euros vinculada amb aquesta actuació. L’obra ha de començar durant l’any que ve.

Aquest tram de 2,1 quilòmetres de l’anella viària que envolta Granollers és l’únic que encara no té una tanca central per separar els dos sentits de la circulació. La mitjana central era una reivindicació dels ajuntaments de les Franqueses, la Roca i Granollers després dels diversos accidents mortals per topades frontals que hi havia hagut en aquest tram, el darrer el 18 d’agost de 2013. Va arribar cinc mesos després que s’apliquessin les darreres millores de seguretat a la via amb la creació d’una mitjana zebrada pintada al centre de la calçada i reforçada amb elements que reflecteixen la llum dels vehicles durant la nit i amb elements rugosos que fan vibrar el vehicle quan es trepitgen i, per tant, criden l’atenció del conductor en cas que hi hagi una invasió del sentit contrari, el motiu que estava en la gènesi dels xocs frontals en aquesta carretera.

La construcció de la mitjana de formigó es farà sense canviar la configuració de la carretera que mantindrà els dos carrils en sentit nord (o les Franqueses) i un carril en sentit sud (o Granollers). Sí, però, que caldrà ampliar la calçada per guanyar l’espai necessari per poder encabir la tanca central mantenint l’amplada dels carrils de circulació i dels vorals actuals.

Aquesta primavera passada, Territori i Sostenibilitat, a través d’Infraestructures.cat, ja va adjudicar a una empresa la redacció del projecte executiu d’aquesta obra, pas previ als treballs.

Comentaris

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.