Territori posarà un separador a la ronda sense haver-la desdoblat

Canvi de plans. Territori i Sostenibilitat instal·larà un separador central de formigó al tram de la ronda de Granollers que no en té. I ho farà abans de tirar endavant el desdoblament d’aquest sector de la C-352 que ara té tres carrils: dos en sentit les Franqueses i un en sentit Granollers.

El 9 Nou
10/09/2013

La decisió es coneix dies després del darrer xoc frontal on van morir dos avis veïns de Granollers i les Franqueses i van patir lesions greus dues persones més. El vehicle va envair el sentit contrari al tram sense mitjana tot i que la topada es va acabar produint en un punt on ja n’hi havia, en terme de la Roca. Amb aquests dos morts, aquest sector de la ronda suma nou víctimes mortals en sis accidents des del desembre de 2005.

La Generalitat ja treballa en la redacció del projecte que preveu tenir enllestit a principi de l’any vinent. Llavors, es programarà l’execució de l’obra en funció de la disponibilitat pressupostària. Ho han confirmat a EL 9 NOU fonts del Departament de Territori i Sostenibilitat.

Fins ara, sempre s’havia condicionat la construcció d’una tanca central de formigó en aquest tram de poc més d’un quilòmetre que va de l’enllaç amb la carretera de Cardedeu (C-251) a l’enllaç amb la carretera de la Roca (C-1415b) al desdoblament de la via. Ara es planteja fer a curt termini la tanca de formigó amb la idea que es pugui conservar quan s’executi la construcció del quart carril de la carretera, una obra de més cost i que tardarà més temps a executar-se.

Els alcaldes de les Franqueses, Francesc Colomé, i de la Roca, Rafael Ros, entenen que la construcció dels separadors serà la solució definitiva. Amb tot, tots dos creuen que la millora que es va fer aquesta primavera –es va ampliar la franja central que incorpora elements sonors i reflectants– ja va representar una millora. “Amb la senyalització nova s’ha millorat molt”, diu Colomé. Amb tot, després del darrer accident mortal tornaran “a pressionar” el govern, assegura. “Hem millorat molt però aquesta carretera ens segueix portant problemes. Hem de demanar la millora definitiva, que és la mitjana central”.

Per la seva banda, l’alcalde Ros destaca la bona acollida que han rebut del nou director general d’Infraestructures de Mobilitat Terrestre, Xavier Flores. “La darrera actuació, de cost reduït, es va fer gairebé quinze dies després de reunir-nos amb ell”. I, segons Ros, “des que s’ha fet, la velocitat a la via ha disminuït i han augmentat les condicions de seguretat. És una solució transitòria. Ho tenim clar tots, el director general també. S’ha de treballar pel quart carril, per poder desdoblar les dues calçades i posar un separador de formigó que eviti la ingerència d’una calçada sobre l’altra”.

Però Ros també es recorda dels problemes que hi ha a l’enllaç amb la carretera de la Roca, especialment per als vehicles que van en sentit sud. A les hores de més circulació, la rotonda i el carril de sortida no poden digerir el volum de trànsit i la cua arriba al tronc central de la C-352. “Aquesta situació, que passa a diari totes les tardes, l’hem de corregir el més aviat possible”, assegura l’alcalde de la Roca.

LA PREGUNTA

Creu que Pedro Sánchez ha de dimitir?

Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't