Tots els trams de la C-17 guanyen trànsit per primer cop des de la crisi

Per primer cop des de l’esclat de la crisi econòmica l’any 2008, tots els trams de la C-17 han experimentat un increment del volum circulatori.

El 9 Nou
11/01/2016

Segons les dades d’intensitat mitjana diària de trànsit en aquesta carretera que recull l’estudi de l’accidentalitat EuroRAP, el sector entre Mollet i l’entrada a Barcelona per l’avinguda Meridiana de Barcelona és el què experimenta un increment més gran, prop de 2.000 vehicles al dia fins a situar-se en 52.631 de mitjana durant l’any 2014. És un 3,79% més. Però les dades també mostren més mobilitat a la resta de trams: de Mollet a Lliçà de Vall, de Lliçà de Vall a la Garriga, i de la Garriga als Hostalets de Balenyà, ja a la comarca d’Osona (vegeu quadre adjunt). L’increment del trànsit es pot veure com un senyal de reactivació de l’economia.

Les millores fetes a l’eix de la C-17 a l’altura de Montcada i Reixac continuen impulsant a l’alça el trànsit al tram sud d’aquesta carretera. Ha passat dels 46.947 vehicles del 2010 als 52.631 de l’any 2014, més d’un 12% més. Aquesta xifra és clarament més alta que la que es registrava en l’esclat de la crisi econòmica: 50.343 vehicles al dia l’any 2008. Bona part d’aquest trànsit es canibalitza de la C-33, l’alternativa paral·lela i de peatge. De fet, per primer cop, l’any 2014, el trànsit a la C-17 supera ja el de l’autopista en més de 1.000 vehicles al dia. L’any passat, la C-33 va patir una important davallada, passant dels 57.323 vehicles al dia als 51.511, un 10,14% menys.

A la C-17, la intensitat del trànsit també creix de manera significativa al tram entre Lliçà de Vall i la Garriga. Entre 2013 i 2014, l’augment se situa en prop de 1.600 vehicles al dia més, un 3,38% més. Amb tot, aquí el volum circulatori encara és inferior al de 2008 (50.390 vehicles al dia) i de 2010 (51.524). Els increments són més modestos en els altres dos trams. De la Garriga cap al nord, l’any 2014 van fer servir la C-17 prop de 300 vehicles més al dia arribant als 32.338. L’augment és del 0,87%. Al tram entre Mollet i Lliçà de Vall, l’increment és gairebé imperceptible: només 60 vehicles al dia de mitjana, un 0,1%. Amb tot, aquest continua essent el sector amb més trànsit de tot l’eix de la C-17 al Vallès Oriental. Actualment, el volum és molt similar al de l’any 2008 però està per sota de la xifra del 2011 quan, tot i la crisi, es va arribar a més de 63.000 vehicles al dia.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 457 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't