Segons les dades d’intensitat mitjana diària de trànsit en aquesta carretera que recull l’estudi de l’accidentalitat EuroRAP, el sector entre Mollet i l’entrada a Barcelona per l’avinguda Meridiana de Barcelona és el què experimenta un increment més gran, prop de 2.000 vehicles al dia fins a situar-se en 52.631 de mitjana durant l’any 2014. És un 3,79% més. Però les dades també mostren més mobilitat a la resta de trams: de Mollet a Lliçà de Vall, de Lliçà de Vall a la Garriga, i de la Garriga als Hostalets de Balenyà, ja a la comarca d’Osona (vegeu quadre adjunt). L’increment del trànsit es pot veure com un senyal de reactivació de l’economia.
Les millores fetes a l’eix de la C-17 a l’altura de Montcada i Reixac continuen impulsant a l’alça el trànsit al tram sud d’aquesta carretera. Ha passat dels 46.947 vehicles del 2010 als 52.631 de l’any 2014, més d’un 12% més. Aquesta xifra és clarament més alta que la que es registrava en l’esclat de la crisi econòmica: 50.343 vehicles al dia l’any 2008. Bona part d’aquest trànsit es canibalitza de la C-33, l’alternativa paral·lela i de peatge. De fet, per primer cop, l’any 2014, el trànsit a la C-17 supera ja el de l’autopista en més de 1.000 vehicles al dia. L’any passat, la C-33 va patir una important davallada, passant dels 57.323 vehicles al dia als 51.511, un 10,14% menys.
A la C-17, la intensitat del trànsit també creix de manera significativa al tram entre Lliçà de Vall i la Garriga. Entre 2013 i 2014, l’augment se situa en prop de 1.600 vehicles al dia més, un 3,38% més. Amb tot, aquí el volum circulatori encara és inferior al de 2008 (50.390 vehicles al dia) i de 2010 (51.524). Els increments són més modestos en els altres dos trams. De la Garriga cap al nord, l’any 2014 van fer servir la C-17 prop de 300 vehicles més al dia arribant als 32.338. L’augment és del 0,87%. Al tram entre Mollet i Lliçà de Vall, l’increment és gairebé imperceptible: només 60 vehicles al dia de mitjana, un 0,1%. Amb tot, aquest continua essent el sector amb més trànsit de tot l’eix de la C-17 al Vallès Oriental. Actualment, el volum és molt similar al de l’any 2008 però està per sota de la xifra del 2011 quan, tot i la crisi, es va arribar a més de 63.000 vehicles al dia.
{{ comment.text }}