Trànsit detecta un increment dels accidents al tram de la C-17 de la Garriga a Centelles

Les pluges de la setmana passada han tornat a posar de manifest l’alta accidentalitat del tram de la C-17 que travessa la vall del Congost, entre la Garriga i Centelles, a Osona. Les dades del Servei Català del Trànsit també demostren aquesta problemàtica.

El 9 Nou
13/11/2015

El Servei Català del Trànsit ha detectat un increment del nombre d’accidents a la C-17 que es concentren, sobretot, al tram d’una dotzena de quilòmetres de la vall del Congost, entre la Garriga i Centelles (Osona).

Segons les dades de l’SCT, el 2014 hi va haver un total de 34 sinistres a la C-17 entre Aiguafreda i Ripoll. Aquest 2015, des de gener fins la setmana passada, ja n’hi ha hagut 41. Per tant, l’any es tancarà amb un augment del nombre d’accidents que són especialment habituals els dies de pluja, com ha passat aquestes darreres setmanes.

L’accidentalitat s’atribueix al traçat revirat del tram del Congost, sobretot entre l’empresa Leiro i l’entrada a Aiguafreda. De fet, aquest és l’únic tram que no s’ha millorat des del desdoblament de l’antiga carretera fet als anys 80. També a la velocitat excessiva o inadequada dels conductors, sobretot quan el paviment està mullat.

Els alcaldes no amaguen la preocupació per l’estat de la carretera i pels problemes derivats de l’elevat nombre d’accidents. “Moltes vegades quan els cotxes es queden atrapats a la carretera per culpa d’un accident es desvien i es posen a dins del nostre poble. I el que fan és col·lapsar la circulació”, diu Joan Vila, alcalde d’Aiguafreda. Les tasques de reparació de les tanques malmeses en xocs, que obliguen a tallar un dels dos carrils, també provoquen cues.

L’alcalde de Tagamanent, Ignasi Martínez, recorda que el problema “fa molts anys que dura”. “Hi ha un problema. És una evidència i no estem exagerant”. En el mandat anterior, el ple de Tagamanent va demanar que es reduís la velocitat màxima a 80 quilòmetres per hora als trams on ara és de 100. “No hem tingut cap resposta”.

L’alcalde Vila té molt clara quina pot ser la solució: el tren. “Arreglar la C-17 és una obra faraònica. Tenim una orografia molt complicada”. Per tant, el més lògic seria desdoblar la línia del tren “encara que sigui per trams”. Vila està convençut que es trauria “el 50% dels vehicles que actualment circulen diàriament per la C-17”.

I ELS TÚNELS?

Segons explica l’alcalde de Centelles, Miquel Arisa, estan “treballant” per tirar endavant un projecte per millorar la C-17 al tram del Congost. El pla, que va posar sobre la taula el govern de la Generalitat quan Joaquim Nadal era conseller de Política Territorial i Obres Públiques, proposava la construcció d’un túnel per salvar els revolts que ara hi ha entre les naus de Leiro i l’entrada sud a Aiguafreda i Sant Martí de Centelles (Osona). També se’n preveia un per salvar el nucli de Figaró. Aquest permetia desmuntar el viaducte construït dins la llera del Congost.

Una segona opció plantejava un únic gran túnel entre la Garriga i Sant Martí de Centelles. “La solució final és el projecte dels túnels”, creu Martínez. “Fa anys que no en tenim notícies”, lamenta. Arisa assegura que és un dels problemes que tractarà l’associació Eix de la C-17, que es constituirà el proper 20 de novembre.

LA PREGUNTA

Veu bé l’avançament electoral a Catalunya?

En aquesta enquesta han votat 879 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't