Trànsit instal·larà un radar de tram a la C-17 entre Lliçà i Parets

El Servei Català de Trànsit instal·larà a final d’aquest any un radar de tram a la C-17 entre Lliçà d’Amunt i Parets que controlarà els vehicles que circulen en direcció sud.

El 9 Nou
18/04/2016

Es tracta d’un tram de 3,6 quilòmetres amb la velocitat limitada a 80 quilòmetres per hora en els primers 1.630 metres i a 100 quilòmetres per hora a la resta del sector. La instal·lació d’aquest radar de tram –serà el primer a les carreteres del Vallès Oriental– forma part d’un paquet de sis instal·lacions que comportarà una inversió de 3,6 milions i que es preveu que estiguin operatius a final d’any. Els altres cinemòmetres es col·locaran a l’A-2, entre Vilagrassa i Tàrrega; entre Sant Vicenç dels Horts i Pallejà; entre Argençola i Jorba; a la C-31 a Vilanova i la Geltrú, i a l’AP-7 entre Barberà del Vallès i Santa Perpètua de Mogoda, a tocar de Mollet.

A la C-17, l’inici del punt de control se situarà uns metres més avall de l’antic restaurant Lorito Verde, just a l’altura del nou complex logístic de Mango, a Lliçà d’Amunt (vegeu gràfic). Aquí s’instal·larà una nova banderola on es col·locaran les càmeres que llegiran la matrícula dels vehicles que circulin pels dos carrils. És just abans dels revolts amb pendent descendent on hi ha força accidents, sobretot quan plou. El darrer sinistre greu va ser fa tot just dos divendres quan un camió que circulava en sentit sud va topar contra un turisme i va acabar entravessat enmig de la calçada i enfilat damunt la tanca de formigó que separa els dos sentits de circulació. Va obligar a tallar la calçada en sentit sud i un dels dos carrils en sentit nord, fet que va provocar retencions quilomètriques en tots dos sentits. Per evitar accidents, el Departament de Territori i Sostenibilitat ja havia prohibit als camions fer avançaments.

COTXES QUE ENTRIN DES DE GRANOLLERS

El punt de control intermedi es col·locarà just on ara hi ha un plafó informatiu, que servirà per instal·lar-hi les càmeres de lectura de les matrícules. Això permetrà calcular la velocitat dels vehicles en el primer sector limitat a 80 quilòmetres per hora. A més, en aquest subtram de gairebé dos quilòmetres de longitud també es llegiran les dades dels vehicles que s’incorporin a la C-17 des de Granollers per la sortida del Coll de la Manya. El punt final de control estarà entre el restaurant Can Romeu i l’empresa GST, al quilòmetre 16,2. És just abans dels accessos que permeten anar cap a Parets i cap a la carretera Interpolar. Aquí també caldrà instal·lar una nova banderola amb les càmeres.

La lectura de les matrícules a l’entrada al punt intermedi i a la sortida permetrà calcular la velocitat mitjana dels vehicles en els dos sectors i, per tant, saber si s’ha superat la velocitat màxima permesa de 80 quilòmetres per hora i de 100 en el segon. Si és així, es tramitarà la sanció al titular del vehicle.

LA PREGUNTA

La cimera del clima que es fa a Bakú acabarà amb avanços per frenar el canvi climàtic?

En aquesta enquesta han votat 416 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't