La mesura consisteix en el reforç de la senyalització amb plafons informatius mòbils, que es col·loquen de forma puntual, i la instal·lació dels armaris de radar en línia. L’acció s’adopta després d’haver constatat que aquest tram de la C-17 concentra un elevat nombre d’accidents en dies de pluja. “Quan es detecta una elevada sinistralitat en un punt actuem”, assegura Jan Peña, responsable de gestió del trànsit del SCT.
En aquest tram de la C-17 a la zona de la vall del Congost, “la velocitat té una influència negativa perquè hem constatat que un excés de velocitat aquí provoca accidents”, exposa Peña. “No són accidents que acaben amb víctimes greus però sí que provoquen danys i també poden derivar en afectacions al trànsit” en un dels eixos viaris principals del país i amb un elevat volum circulatori.
Aquest reforç de la senyalització i la presència de les caixes amb radars també s’aplicaran al tram de la C-17 en terme de Montcada i Reixac (el Vallès Occidental), on també s’ha constatat un augment dels accidents quan les condicions climatològiques són adverses.
A partir d’ara, tant a Tagamanent com a Montcada, Trànsit preveurà el reforç de la senyalització i la instal·lació de les caixes en línia amb un radar quan hi hagi previsió de pluja. Es vol cridar l’atenció als conductors amb “una senyalització que habitualment no hi és”, explica Peña. Les pantalles reprodueixen els missatges de manera alternativa: “Tram d’accidents. Moderi la velocitat” i la indicació de controls amb radar. Per això, la senyalització és molt visible com també ho són les diverses caixes on es pot amagar el radar, que són de color taronja.
Aquesta mena de controls també “donaran dades per veure com evoluciona la sinistralitat” en aquests punts que ara concentren un elevat nombre d’accidents. A partir d’aquí, el Servei Català de Trànsit també pot plantejar al titular de la carretera –en aquest cas, el Departament de Territori i Sostenibilitat– la possibilitat de fer millores a la infraestructura.
En un reportatge el novembre passat, EL 9 NOU ja va constatar aquest increment de l’accidentalitat al tram de la C-17 entre la Garriga i Centelles (Osona) i com aquests estan molt lligats a situacions climatològiques adverses.
CONTROL INTEGRAL
Aquest primer dispositiu de reforç de la informació en dies de pluja a la C-17 al tram entre Aiguafreda i Tagamanent va coincidir aquest dijous amb un control integral que els Mossos d’Esquadra de trànsit van fer en aquest mateix sector. En aquest cas, s’utilitzen radars camuflats en vehicles i es fan controls d’alcoholèmia, documentació o de l’ús dels sistemes de retenció infantil.
{{ comment.text }}