Un dietari reivindicatiu des de Cardedeu

Jordi Urgell, un dissenyador de Cardedeu, ha impulsat l’Agenda de la Terra, una agenda atípica perquè abans d’estrenar-la ja està plena de coses apuntades.

El 9 Nou
06/09/2012

Són consells, propostes i idees de consum responsable i activisme efectiu: una lluita en clau nacional i patriota, des del punt de vista social i cultural.

Així doncs, a l’agenda hi ha recordatoris, com per exemple, que el dia 10 de maig és el dia sense tele “apaga-la i encén la vida”, diu, o es proposen diverses alternatives per si algú està cansat que algunes companyies no respectin el català. També hi ha apuntades totes les festes majors, diades i festius tradicionals, així com alguns festivals internacionals amb criteris sostenibles, culturals i socials. “Amb aquesta agenda, proposem accions personals i col·lectives perquè tothom aporti el seu granet de sorra. Fem política al marge de partits polítics”, diu el dissenyador.
Urgell ha dissenyat aquest projecte des del seu estudi de Cardedeu, Urgellcomunicació, per la poca demanda de feina que tenien en els darrers temps i per tenir un projecte propi. L’agenda ha estat editada en català, esperanto i occità. Tot i que en un primer moment es preveia que l’occità només hi fos present en aquesta edició i el proper any, s’apostés per una altre llengua minoritària,

Urgell ha dit que s’estan plantejant que l’occità sigui una llengua fixa per la bona rebuda que ha tingut a la zona de la Catalunya Nord l’agenda, i que la propera edició s’incorpori una quarta lletra minoritària.

En aquesta primera edició, per a la qual s’ha necessitat una inversió de 15.800 euros, dels quals 2.600 han estat finançats a través del micromecenatge, s’han fet un total de 3.500 agendes que s’han distribuït en uns 250 punts de venda dels Països Catalans.

De moment, segons assegura Urgell, s’han venut un 40% de les agendes distribuïdes i hi ha alguns comerciants que han fet una segona comanda. Un 7% dels beneficis es destinaran cada any a tres entitats diferents. Enguany, els receptors seran els Amics de la Bressola (escola en català a Catalunya del Nord), Som lo que Sembrem (que lluita per una Catalunya lliure de transgènics), i el CIEMEM (que treballa per la solidaritat amb les minories i les nacions). “Més que els diners, el que volem és fer visible aquestes entitats que lluiten per la cultura i la societat”. Urgell ha explicat que per la propera edició es volen llançar al mercat dos models. D’una banda es vol fer un agenda en format més petit, amb 2 dies per pàgina i a un preu menor dels 11 euros actuals, i un segon model, amb 18 mesos i amb continguts i acabats més perfeccionats.

LA PREGUNTA

Quina creu que serà la força més votada a les eleccions al Parlament?

En aquesta enquesta han votat 627 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't