Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Un informe del cap de policia de les Franqueses avala la conveniència de mantenir el sistema ‘foto-vermell’

Un informe del cap de la Policia Local de les Franqueses avala la idoneïtat del sistema de control semafòric amb càmeres, anomenat foto-vermell, com a mètode per millorar la seguretat en el trànsit.

  • El 9 Nou
  • 08/02/2016 | 7:00
  • 0

L’informe, que va llegir l’alcalde, Francesc Colomé, en el ple de dijous, té data del 13 de gener i la seva redacció és una de les condicions que va posar el Grup Municipal d’ERC a canvi de donar suport al pressupost municipal del govern de CDC i Demòcrates. ERC havia demanat que el cap policial, Xavier López, es pronunciés sobre el sistema, en general i, en concret, sobre la conveniència o no de posar les tres fases –verd, ambre i vermell– al semàfor de Llerona.

L’informe diu que el sistema foto-vermell reuneix les característiques necessàries per assolir els objectius plantejats en l’Estudi de Mobilitat elaborat per la Diputació i el Pla de Seguretat Viària de les Franqueses. Afegeix que té avantatges en comparació amb altres dispositius com els radars “atès que proporciona imatges en directe de la via pública (la qual cosa contribueix a la millora de la gestió del trànsit per part de la Policia Local); té efectes en la reducció de la velocitat equiparables a la del radar (en el cas dels dispositius instal·lats en el carrer Catalunya de Llerona); dóna informació relativa a intensitats mitjanes de trànsit, velocitat dels vehicles, gestió de llistes, etc., a més d’incorporar un sistema d’alertes online en cas de detectar la presència de vehicles que puguin ser d’interès policial”.

El cap de la policia conclou que el dispositiu “contribueix, de forma substancial, a la millora de la seguretat viària, atès que sanciona conductes tipificades com a greus en el Reglament General de Circulació, que poden posar en perill la seguretat del trànsit i la dels vianants”. I afirma que els sistema s’hauria d’implantar al nucli de Corró d’Amunt tal com, de fet, recull el plec de clàusules que va regir el concurs per a l’adjudicació del sistema.

Sobre la possibilitat d’implantar les tres fases als semàfors de Llerona, López no ho creu convenient. Diu que ha de funcionar en ambre intermitent perquè “el tram de via en qüestió forma part de l’antiga travessia de la N-152a i ha d’advertir els vehicles que hi circulen que ho facin amb precaució, en tractar-se d’un accés principal al nucli poblacional”. Qualsevol modificació “podria contribuir a augmentar la velocitat dels vehicles en aquest tram i a donar una falsa sensació de seguretat, contràries a l’esperit de la instal·lació”. No posa impediment, però, a implantar les tres fases al semàfor del carrer del Pont, a la rotonda de Can Mònic, però només en direcció a Canovelles. També apunta que cap normativa estableix quina ha de ser la durada de les diferents fases, tot i que hi ha manuals que aconsellen que l’ambre duri entre 3 i 4 segons.

Comentaris

Els comentaris estan tancats.

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.