Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Un informe del RACC recomana reduir el límit de velocitat en alguns trams de la C-17

Un informe del Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC) recomana estudiar la reducció del límit de velocitat en alguns trams de la C-17.

  • El 9 Nou
  • 14/07/2016 | 16:00
  • 0

Aquest treball, en què l’entitat ha estudiat vuit carreteres representatives de Catalunya, aprova els trams estudiats de la carretera en qüestió malgrat reconèixer que el límit de velocitat és alt en alguns trams a causa del nombre d’accessos. Així, i segons l’informe, la màxima velocitat establerta no s’ajusta a les característiques morfològiques de la via en alguns trams. Tot i això, la nota és acceptable, ja que la senyalització és bona i els conductors adeqüen la seva velocitat a la màxima permesa.

Un segon aspecte que els resultats assenyalen és que la C-17, en el tram entre Montcada i Vic, té molts accessos sense carrils d’acceleració o desceleració. Aquest fet pot provocar que augmenti el perill de col·lisions, ja que els vehicles que s’incorporen no tenen temps suficient per assolir la velocitat mitjana de la via.

Per altra banda, el treball indica que els vorals de la carretera són gairebé inexistents, cosa que augmenta la sensació de velocitat. Pel que fa a la senyalització, l’informe assenyala dues deficiències. D’una banda, es detecten revolts on no hi ha senyals que limitin la velocitat de circulació, especialment entre la Garriga i Aiguafreda. De l’altra, hi ha forts pendents sense senyalitzar. Pel que fa a la resta de la senyalització, tot i que la distància entre les indicacions es considera acceptable, l’estudi conclou que hi ha una manca de duplicació en el nombre de senyals als dos marges de la carretera i que en falten a moltes incorporacions o descensos sobtats del límit de velocitat.

En un dels aspectes en què la carretera C-17 aprova àmpliament és amb el comportament dels conductors. Únicament el 5% dels vehicles excedeixen la velocitat permesa.

Les recomanacions finals són que caldria una regulació dels accessos a la via i l’adequació de la velocitat a la morfologia de la C-17, en el tram estudiat entre Montcada i Vic.

Aquest estudi s’ha realitzat en vuit trams de les carreteres C-32 sud, C-65/C-31, N-340, C-14, C13 i C-37. En termes general assenyala que la manca de senyalització del límit de velocitat en les incorporacions, llargs trams sense indicacions de senyal, incoherència entre la morfologia de la via i el límit són les principals mancances.

Comentaris

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.