Un repunt del trànsit provoca un increment de les retencions al tram sud de la C-17

L’augment del volum de vehicles que circulen per la C-17 que s’ha donat en el darrer any es comença a traduir, també, en un augment de les retencions en aquesta via.

El 9 Nou
06/02/2016

Són habituals als matins en sentit sud en el tram entre Parets i Mollet, sovint també des de Granollers o Lliçà de Vall. En sentit nord, són més habituals a les tardes, també al tram de Parets, des de l’enllaç amb l’AP-7 i la C-33 cap al nord.

Segons les dades facilitades pel Servei Català del Trànsit, al desembre hi va haver 48 afectacions al tram entre Montcada i Canovelles provocades per la mateixa densitat circulatòria i 19 més derivades d’accidents, vehicles avariats, obres o altres incidències. En el primer cas, la durada mitjana ha estat d’1 hora i 33 minuts amb una longitud mitjana de 3,1 quilòmetres. En les 19 retencions derivades d’incidències, la durada mitjana va ser de 32 minuts i la longitud, de 2 quilòmetres. Al novembre, la situació va ser més complicada en les cues derivades de la mateixa intensitat: 58 afectacions amb una durada mitjana d’1h i 45min i una longitud de 3,1 quilòmetres. Per accidents i altres incidències, hi va haver nou retencions amb 43 minuts de durada mitjana i 1,5 quilòmetres de longitud. Les dades de novembre van ser pitjors que les de novembre de 2014 però no va passar el mateix al desembre. Trànsit fa aquests càlculs a partir de les dades de les espires que calculen el volum de cotxes que passen i de les càmeres de control. Les xifres no inclouen les retencions en els enllaços, que no es comptabilitzen.

Segons les dades de Territori i Sostenibilitat, el tram entre Parets i Lliçà de Vall ha registrat augments d’entre un 2 i un 3% de la intensitat mitjana diària entre els anys 2013 i 2015. Això representa un augment d’uns 1.885 vehicles al dia de mitjana a la zona de Parets i d’uns 2.500 al tram de Lliçà de Vall (vegeu gràfic inferior).
Per Manel Larrosa, arquitecte i membre de Via Vallès, els problemes es concentren a l’entorn de Parets perquè la confluència aquí de la C-17, la C-33 i l’AP-7 “és un caos”. També apunta que un dels problemes de la C-17 és que “ha anat convertint-se en una via de pas potent quan va néixer amb una capacitat menor”. A més, recorda que “al Vallès Oriental també hi ha un dèficit molt important de transport públic” i per això “també hi ha una manca d’ús”.

Joaquim Colom, director general de la Unió Empresarial Intersectorial, membre de la plataforma Fem Vallès, diu que hi ha “una queixa global i consensuada que la C-17 està bastant col·lapsada els matins i les tardes”. També que és “una via amb una sinistralitat important”. Entén que “s’està creant un coll d’ampolla” i que la C-17 es pot convertir “en un punt conflictiu en un futur immediat”.

LA PREGUNTA

Qui és favorit a les eleccions presidencials dels EUA?

En aquesta enquesta han votat 538 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't