L’objectiu del simulacre ha estat provar el funcionament i aplicació del Pla d’Autoprotecció del túnel, del Pla de Protecció Civil de Catalunya (PROCICAT), així com la resposta i coordinació entre els diferents cossos operatius.
L’exercici ha permès simular un accident per col·lisió d’un microbús amb un turisme i un posterior incendi, amb un balanç fictici d’una persona morta, cinc ferits greus i quatre de lleus.
El simulacre també preveia que, com a conseqüència de la col·lisió entre el microbús i el turisme, un altre vehicle es veiés implicat en l’accident i el seu conductor resultés ferit i quedés atrapat al túnel, com 15 turismes més que circulaven darrere dels vehicles sinistrats.
El Centre de Coordinació d’Emergències de Catalunya (CECAT) ha activat en alerta el Pla de Protecció Civil de Catalunya (PROCICAT).
A la boca del túnel més pròxima a Granollers (Vallès Oriental) s’ha constituït el centre de Comandament Avançat, que ha coordinat la gestió de l’emergència.
En el simulacre ha participat personal de la Direcció General de Carreteres, del túnel i del Centre de Control de Carreteres, i efectius de la Direcció General de Protecció Civil, de Bombers de la Generalitat, Sistema d’Emergències Mèdiques, Mossos d’Esquadra, Policia Local d’Argentona i Policia Local de La Roca del Vallès, Creu Roja i del telèfon d’emergències 112.
Els túnels de Parpers estan situats a la C-60, entre Argentona i La Roca del Vallès, i estan formats per dos túnels paral·lels, un per sentit de la marxa, d’uns dos quilòmetres de longitud cadascun.
Cada túnel té dos carrils de circulació de 3,5 metres d’amplada i voreres i durant l’any passat van registrar un tràfic de 49.020 vehicles diaris de mitjana.
{{ comment.text }}