Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Un terç dels nous serveis de cap de setmana del bus exprés del Tenes arribaran a Riells

Quatre de les dotze noves expedicions que tindrà el servei de la línia exprés de la Vall del Tenes a partir d’ara els caps de setmana arribaran fins a Riells del Fai.

  • El 9 Nou
  • 20/07/2016 | 11:00
  • 0

En el cas dels dies feiners de l’agost, passarà en cinc dels setze serveis que es programen a partir del proper dia 1. En canvi, durant els dies feiners de la resta de l’any el nombre de serveis exprés amb inici o final a Riells no es modifica: sis en sentit Barcelona i dos en sentit Vall del Tenes, segons consta en els horaris de la línia que ja ha publicat Sagalés al seu web.

El Departament de Territori i Sostenibilitat presenta aquest dimecres la millora del servei de la línia e7 en un acte que es farà a la parada de Mas Viaplana, a Riells del Fai. Serà a la 1 del migdia i està previst que hi assisteixin representants dels ajuntaments per on passa la línia: Bigues i Riells, Santa Eulàlia, Lliçà d’Amunt, Lliçà de Vall i Parets. Fins ara, no hi havia serveis de la línia e7 ni els caps de setmana ni els dies feiners del mes d’agost.

L’Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) qüestiona que s’ampliï el recorregut fins a Riells perquè això fa allargar la durada del trajecte i, segons asseguren, impossibilita la sortida dels autobusos amb freqüències d’una hora exacta. “L’important és que l’autobús tardi entre 50 i 52 minuts entre les dues capçaleres”, diu Albert Obiols, secretari de la PTP i especialista en la gestió d’autobusos. Si se supera l’hora, no es pot fer que l’autobús passi en unes cadències regulars per totes les parades. Complir això ajuda a fixar els horaris i a fidelitzar els usuaris, entén Obiols. “Si la gent no coneix els horaris no es fa seu el servei”.

Segons Obiols, allargar el recorregut fins a Riells també impedeix fer el servei amb només dos autobusos. A més, alerta que la creació de noves parades “trenca amb la dinàmica” i la filosofia del bus exprés que només fa una o dues aturades a cada municipi per tenir una velocitat comercial més competitiva.

A més, Obiols recorda que la prolongació fins a Riells es fa “en una zona on no hi ha una demanda elevada”. En aquest sentit, alerta del contrast de veure un autobús de grans dimensions portant pocs passatgers. “Cada tipus de vehicle s’especialitza en funció de les seves característiques”, defensa Obiols, que entén que això no passarà en la connexió a Riells. Com a alternativa, planteja sistemes de transport a demanda per enllaçar la darrera parada del nucli de Bigues amb la que hi ha a Riells.

Comentaris

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.