Els afectats s’han concentrat aquest dilluns davant de l’establiment amb pancartes i els resguards dels bitllets que havien comprat per viatjar al seu país d’origen, i han denunciat l’estafa als Mossos d’Esquadra després que el propietari, Josep Colom, els informés que s’havia declarat insolvent i no podia tornar-los els diners dels seus viatges.
Entre els més de 60 afectats es troben famílies de fins a 9 membres que havien pagat la totalitat del viatge. Segons que han explicat les víctimes d’aquesta estafa, la majoria va abonar per avançat el preu del viatge d’anada i tornada cap als seus països d’origen, amb imports que oscil·len entre 1.000 i 3.000 euros.
Un dels afectats, Wilton Zambrano, procedent de l’Equador, ha explicat: “moltes famílies hem estat estalviant durant 3 o 4 anys per al passatge i poder visitar els nostres fills i familiars i ens han estafat”.
Zambrano ha explicat que el propietari de l’agència de viatges, Josep Colom, davant de la policia “ha acceptat haver-nos estafat i ens ha dit que es declarava insolvent i no podia retornar-nos ni els diners ni el passatge”.
Rosana Rocío, equatoriana i resident a Granollers, ha denunciat que el propietari de l’establiment “ha trencat les nostres il·lusions, som una família de 9 membres que volíem viatjar al nostre país, l’Equador, i aquest desgraciat ha esperat a tenir el nostre diners per a dos dies després donar la baixa i a l’aeroport hi consta que era una simple reserva”.
L’agència tenia en la seva façana el rètol de la majorista Estival Tour, encara que alguns afectats han explicat i denunciat que han pogut comprovar que Estival Tour va trencar la relació comercial amb aquesta agència fa dos anys però Josep Colom ha continuat comercialitzant viatges sota el nom d’aquesta marca.
{{ comment.text }}