Una dècada contra el fracàs escolar a l’Escola Pia de Granollers

A en Joan Romero, veí de Lliçà d’Amunt de 17 anys, no li agradava estudiar, però ara ningú ho diria. Va arribar a l’escola Pia després de repetir el primer curs d’ESO en un altre institut de la comarca.

El 9 Nou
07/07/2012

Tot i que va intentar centrar-se, cap a tercer les coses es van tornar tòrcer. “L’ESO no em motivava i faltava a classe”, diu. Per intentar que no es despengés dels sistema educatiu, a quart el centre va introduir-lo en el Projecte Singulars, on una desena d’alumnes amb risc de fracàs escolar surten unes hores de l’aula ordinària i fan projectes amb una vessant pràctica i, a més, tastets d’oficis a empreses locals. I va funcionar.

Romero va anar al taller mecànic de l’Ajuntament, on va constatar la seva passió per les motos “més que pels cotxes”. Va aprovar el quart d’ESO i va poder matricular-se en un cicle formatiu de mecànica de competició al centre d’estudis Monlau de Barcelona. Romero admet que està fent realitat el seu somni gràcies al projecte Singulars, que Ensenyament va implantar fa tres anys, però que l’Escola Pia ja va engegar fa una dècada amb un altre nom, Fènix.

“Vam detectar que sense un projecte així, alguns alumnes no es traurien mai la ESO per dificultats emocionals, desorientació o acumulació de fracassos acadèmics”, diu Xavier Serra, professor de Singulars i cap de projectes de Secundària de l’Escola Pia. Des que va engegar el projecte, hi han participat més de 60 alumnes, 7 professors i 40 empreses de Granollers. L’escola n’està molt satisfeta i per celebrar els bons resultats va convocar una festa per actuals i antics alumnes del projecte, fa unes setmanes. “És un projecte útil, si no, no el tindríem”, conclou Serra. El 90% dels alumnes que hi participen s’encaminen cap a cicles formatius, i el 10% restant, va a treballar.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 473 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't