Tot i que va intentar centrar-se, cap a tercer les coses es van tornar tòrcer. “L’ESO no em motivava i faltava a classe”, diu. Per intentar que no es despengés dels sistema educatiu, a quart el centre va introduir-lo en el Projecte Singulars, on una desena d’alumnes amb risc de fracàs escolar surten unes hores de l’aula ordinària i fan projectes amb una vessant pràctica i, a més, tastets d’oficis a empreses locals. I va funcionar.
Romero va anar al taller mecànic de l’Ajuntament, on va constatar la seva passió per les motos “més que pels cotxes”. Va aprovar el quart d’ESO i va poder matricular-se en un cicle formatiu de mecànica de competició al centre d’estudis Monlau de Barcelona. Romero admet que està fent realitat el seu somni gràcies al projecte Singulars, que Ensenyament va implantar fa tres anys, però que l’Escola Pia ja va engegar fa una dècada amb un altre nom, Fènix.
“Vam detectar que sense un projecte així, alguns alumnes no es traurien mai la ESO per dificultats emocionals, desorientació o acumulació de fracassos acadèmics”, diu Xavier Serra, professor de Singulars i cap de projectes de Secundària de l’Escola Pia. Des que va engegar el projecte, hi han participat més de 60 alumnes, 7 professors i 40 empreses de Granollers. L’escola n’està molt satisfeta i per celebrar els bons resultats va convocar una festa per actuals i antics alumnes del projecte, fa unes setmanes. “És un projecte útil, si no, no el tindríem”, conclou Serra. El 90% dels alumnes que hi participen s’encaminen cap a cicles formatius, i el 10% restant, va a treballar.
{{ comment.text }}