Una família de la Torreta denuncia que Fecsa li va tallar la llum sense avís previ

Una família de la Torreta, amb el suport de l’Ajuntament de la Roca, ha presentat una reclamació a l’Agència Espanyola del Consum perquè la companyia Fecsa Endesa li va tallar la llum durant una setmana i mitja sense avís previ en ple mes de gener arran d’una factura impagada de 127 euros.

El 9 Nou
20/02/2016

La llei catalana 24/2015, d’emergència habitacional i pobresa energètica, obliga les companyies a avisar les famílies abans de tallar el subministrament, cosa que, segons la dona afectada, Ángeles Pisa, Fecsa no va fer.

Segons explica la dona, l’empresa Martel, de Granollers, va ser l’encarregada de treure i posar el comptador a l’habitatge de la família. “Martel s’ha portat molt bé i ens va dir que a Fecsa els constava que nosaltres no teníem llum des del dia 13 d’octubre”, explica. Com que la família no va reclamar res –perquè continuaven tenint llum–, Fecsa va decidir treure el comptador el dia 11 de gener. El mateix dia Ángeles Pisa va pagar la factura de 127 euros corresponent al mes d’agost del 2014, però va haver d’esperar una setmana i mitja perquè la companyia els retornés el comptador. “No es va pagar aquella factura perquè no sabíem que estava pendent”, diu Pisa, que assegura que sempre han pagat totes les factures.

L’Ajuntament de la Roca ha donat suport econòmic a aquesta família, que consta com a una família de risc –tenen un fill de 8 anys–, i ha estudiat la seva situació en la comissió de pobresa energètica. “Valorem l’actuació d’aquesta família, que no s’ha quedat quieta i ha fet passos per arreglar aquesta situació”, explica la regidora de Serveis Socials, Esther Laso. Ara, des de l’Ajuntament, a banda de presentar reclamacions a l’Agència Espanyola del Consum, es demanaran explicacions a l’empresa i estudiaran quin és el mecanisme que s’ha de seguir perquè la llei 24/2015 es compleixi. “A banda d’avisar amb temps, la llei també diu que les companyies han d’ajudar aquestes famílies, ja que durant la crisi han tingut uns beneficis molt elevats”, afegeix.

L’Ajuntament i els afectats també es queixen que Fecsa Endesa reclama ara a la família el cost de donar d’alta el comptador, que és de 123 euros, un cost que consideren abusiu. “La següent factura ens vindrà amb aquest import incorporat”, explica Ángeles Pisa.

ENDESA DIU QUE COMPLEIX EL PROTOCOL

Sobre aquest cas, un portaveu de la companyia Endesa ha explicat a EL 9 NOU que quan es deixa de pagar una factura es genera automàticament un sistema d’avisos, requeriments i cartes, algunes de les quals certificades per tal de posar-se en contacte amb el client per saber els motius de l’impagament. Quan es tracta d’una família en risc de vulnerabilitat que pot pagar, el mateix portaveu diu que la companyia treballa en col·laboració amb l’Ajuntament i se segueix el protocol establer en la Llei 24/2015.

Endesa diu que durant la setmana passada va intentar posar-se en contacte amb els Serveis Socials de l’Ajuntament per abordar el cas, però no han rebut resposta del consistori.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 465 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't