El nou sistema, a més, facilitarà la personalització dels lots de fruita i verdura. Això donarà facilitats als clients per escollir els productes que més consumeixen o facilitarà la introducció d’altres productes a la cistella com ous, vins o oli. Durant el 2013, les vendes de cistelles van créixer un 30% i per a aquest 2014 s’espera una nova pujada d’entre el 10 i el 20% més.
“Aquest nou sistema ens permet fer d’una manera molt més fàcil la cistella a la mida del consumidor, que és el que se’ns demana cada cop més i és el gran pas que hem de donar”, diu Carlos Sopeña, gerent de la Fundació Viver de Bell-lloc, que dóna feina a 80 persones amb discapacitat mental o física o que pateixen malalties mentals. Sopeña calcula que la implantació del nou sistema de muntatge permetrà multiplicar “per dos o per tres” la capacitat actual de confecció de les cistelles.
La Tavella fa arribar les cistelles a casa dels seus clients o a punts de recollida específics. Els compradors poden escollir la periodicitat de recepció i afegir-hi altres productes que provenen de la pròpia producció de les finques que Viver de Bell-lloc té a Cànoves o Palautordera o bé dels productes que es compren a altres empreses que treballen amb persones amb discapacitat i que produeixen producte ecològic.
El preu d’una cistella de mida mitjana (de sis a set quilos) de fruita i verdura és de prop de 26 euros que es poden pagar amb targeta de crèdit o a través de transferència bancària. El 90% dels seus clients són de Barcelona o de l’àrea metropolitana. La Tavella té una distribució més limitada a la comarca. “Molta gent d’aquí té un hort o algun conegut que en té. Això no passa a Barcelona”, comenta Sopeña.
{{ comment.text }}