És seva la composició musical dels crèdits inicials, en què es deixa veure la seva passió pel jazz. “Dedicar-me a les bandes sonores va ser una decisió presa per accident; la meva essència és el jazz”, confessa Martínez, que reconeix que la seva actual feina és una bona oportunitat per guanyar-se la vida escrivint música.
La feina del compositor de Cardedeu s’ha vist jutjada, a vegades, per gent no especialitzada. “Aquí opina tothom. Fa ràbia que gent que no en té ni idea tingui poder de decisió”, opina Martínez. En el cas dels crèdits inicials de Tadeo Jones, la seva primera proposta jazzística va ser rebutjada perquè creien necessitar una cançó de rock. “Vaig descobrir que finalment havien posat la meva composició quan la vaig anar a veure al cinema. La meva proposta estava feta a mida”, explica el compositor.
Àlex Martínez es posa a treballar quan ja té el muntatge final del film, ja que la seva especialització és la música sincrònica. “No pots saber el to de la pel·lícula només a través del guió”, explica Martínez. La composició de la banda sonora és una de les darreres tasques en el procés de realització d’un projecte cinematogràfic i, per tant, habitualment el músic treballa amb poc temps i poc pressupost. Les gravacions de les bandes sonores, en les quals Martínez necessita més de 60 músics, mai les realitza amb orquestres catalanes perquè “són molt cares”, argumenta el cardedeuenc.
PER A ALTRES COMPOSITORS
Actualment Àlex Martínez està treballant en la música de la pel·lícula Grand Piano, el rodatge de la qual es fa a Terrassa. En aquesta ocasió la banda sonora l’ha hagut de compondre abans del rodatge del film. Martínez, a més a més, ha creat una empresa única a l’Estat espanyol, Scoreandparts, en la qual compon per encàrrec d’altres compositors. “És el que he fet sempre per amics; em permet estar en un segon pla”, explica Martínez. El compositor vallesà es reserva la interpretació en directe per seguir gaudint de la música, per exemple, participant en jams de jazz.
{{ comment.text }}