Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Alumnes de l’Institut Bellera de Granollers participen en un nou projecte amb el MACBA

La col·laboració de l’Institut Celestí Bellera de Granollers amb el MACBA continua aquest curs, sota el marc de “Contextos i Hibridacions 2015-2016”, un projecte col·laboratiu entre centres i escoles d’art, de Ramon Parramon i ACVIC.

  • El 9 Nou
  • 18/05/2016 | 18:00
  • 0

Fa uns dies van presentar l’experiència, “Connactions”, al Museu d’Art Contemporani de Barcelona (MACBA), i a Vic es presentarà el dia 1 de juny. Dels centres participants, el Bellera és l’únic de Batxillerat, ja que la resta treballen amb gent de cicles superiors.

Aquest nou projecte s’ha fet sota la tutoria d’Anna Estany de l’Institut Bellera i amb l’artista convidada Marta Galán, autora i directora de projectes escènics. El tret de sortida ha estat, d’una banda, abordar la pràctica performativa des dels seus referents històrics, provinents tant de les arts visuals com de les arts escèniques; i de l’altra, reflexionar i treballar a partir del cos una proposta col·lectiva d’acció dissident dins la institució museística.

Amb Marta Galán, des del Bellera ja treballen en el projecte educatiu “Acció i teatralitats dissidents”, que se centra en les obres que utilitzen procediments performatius.

La relació del Bellera amb el MACBA ja ve de lluny. Durant quatre cursos van treballar amb l’experiència “Turbinegeneration”, proposada per la Tate Modern London i el MACBA. Era un projecte pilot internacional d’intercanvis on line en què col·laboraven centres educatius, i que partia de l’exposició d’un artista diferent cada any a la Sala de les Turbines. L’experiència va tenir la col·laboració en residència del crític i comissari independent Manel Clot, de Granollers.

D’altra banda, durant el curs 2014/2015 es va convidar l’artista i exalumna del Bellera, Luz Broto, que va proposar el projecte “70 dies fora de casa”. La proposta inicial d’aquest projecte era fer un procés rotatiu en el qual cada estudiant ocupés un dia el lloc d’un altre estudiant de l’institut. Finalment, els alumnes que van poder realitzar-lo van passar la tarda i la nit a casa d’un altre alumne.

Gràcies a aquesta experiència viscuda amb Luz Broto, els estudiants de Batxillerat escènic van iniciar una sèrie de projectes de caire performàtic, que va avançant dia a dia. Alguns d’ells han creat la companyia Perduts. És en aquest context on va sorgir la idea de tornar a col·laborar amb el MACBA en el projecte “Contextos i hibridacions”.

Comentaris

Els comentaris estan tancats.

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.