Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

La sala Nau B1 de Granollers arriba al primer any amb el vistiplau del sector

Un any després de la seva obertura, ja es pot dir que el rumb de la Nau B1 de Granollers va en la direcció correcta, tot i que encara queda molta feina a fer i fites a aconseguir.

  • El 9 Nou
  • 29/03/2013 | 16:00
  • 0

El centre de creació i difusió musical situat a Roca Umbert, de caràcter municipal i gestionat per Brubaker, ha aconseguit situar-se en el mapa com a sala de concerts i com a projecte cultural. “En nou mesos, hem passat d’anar a plorar perquè els grups vinguessin a tocar a la Nau B1 a no haver d’anar a buscar a ningú perquè rebem unes 5 o 6 propostes al dia de músics interessats a tocar-hi”, explica Àlex Falcó, un dels responsables de l’espai juntament amb Txu Morillas.

Aquest canvi de tendència, segons Falcó, respon al fet que l’espai s’ha orientat no només com a sala de concerts, sinó com a centre de creació, com a projecte sociocultural. “La veu ha corregut molt, i ja no només rebem propostes de grups petits, que comencen, sinó també projectes de gent important, fins i tot de fora del país. Ara ens coneix tothom”.

Els responsables consideren que també hi ha influït el fet que la Nau B1, a diferència d’altres sales, “no ha contemplat mai els artistes com a productes, sinó com a client”. Aquesta, diu Falcó, és la base principal del seu projecte, respondre a les necessitats dels artistes. “Els agafem i els convertim en usuaris d’aquest espai. Nosaltres només som uns intermediaris que hem posat en marxa un equipament orientat sobretot al públic i als artistes”.
Aquest primer any de vida de la Nau B1, recorda Morillas, ha coincidit amb un moment en què la indústria musical va a mal borràs. “Davant d’aquesta realitat, i com a gestors, hem posat en marxa un equipament i l’hem començat a gestionar d’una manera com no s’ha gestionat cap altre espai musical”. Segon Falcó no és possible l’existència d’un espai com aquest sense la col·laboració de gestors, públic i artistes. El seu bon fer també els va valer una nominació als Premis Enderrock com a millor sala de concerts al costat d’espais d’una llarga trajectòria com l’Apolo, el Clap o l’Stroika.

Els seus responsables són conscients que gestionar un equipament de primera línia, i de tanta qualitat com aquest, els permet treballar amb una projecció total. “Podrem anar creixent, i serà difícil tocar sostre. Això ens permet fer un recorregut molt llarg, de cuina a foc lent. D’aquí a 20 anys aquesta sala continuarà estant aquí”, opina Àlex Falcó. Ells, a través de Brubaker, tenen contracte d’explotació de quatre anys després d’haver guanyat el concurs de l’Ajuntament.

La regidora de Cultura, Alba Barnusell, considera que és una sala que s’està consolidant i que encara li queda molt per créixer, “agafant nous públics, nous espais”. Tot i això, valora el fet que s’hagi obert en un moment tan complicat com aquest. “Fins ara no hi havia un equipament com aquest, i ara s’ha d’anar fent un nom”, afirma.

“El nostre objectiu no és l’ocupació perquè sí”

Els responsables de la sala reconeixen que sempre es vol tenir més públic i arribar a més gent, però tenen clar que el seu objectiu “no és l’ocupació perquè sí, sinó l’ocupació a través de la qualitat”. El percentatge d’ocupació de la sala és del 49%, una xifra semblant a la mitjana de la resta de sales de Catalunya. “El nostre espai és molt gran, i sempre et dóna la sensació que està mig buit”.
El que importa realment a Morillas i Falcó és mostrar la música emergent que es fa al país, i no l’explotació per l’explotació. “No sé si som bojos o valents. El cert és que no tenim tot el públic que podríem tenir, perquè treballem bàsicament amb gent que, com nosaltres, ha d’anar creixent. Prioritzem sempre, tal com es diria en gastronomia, el producte de proximitat”.

Falcó creu que els músics han de trobar els seus espais per poder tocar. “Nosaltres donem accés a grups petits, desconeguts, que tenen coses noves a explicar, perquè puguin mostrar la seva obra en les mateixes condicions que els grans grups”.

La seva intenció no és portar grups tan coneguts que els facin “petar la sala cada nit”. “No treballem només per treure un rendiment econòmic. La nostra prioritat és generar un projecte de creació i difusió musical, volem entendre la sala com un projecte de ciutat”, diuen.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fer un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per a fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.