L’òpera per als escolars

Els alumnes de cinquè de Primària de l’escola Simeó Rabassa de Martorelles estrenaran aquest mes d’abril l’òpera infantil El somiador d’or.

El 9 Nou
08/04/2016

El muntatge és fruit d’un projecte educatiu del qual aquest centre escolar és pioner a tot Catalunya i que porta a terme l’associació cultural La Nave Va sota el nom de “L’òpera a l’escola”. Les representacions es faran del 18 al 22 d’abril al Celler de Carrencà.

“Aquest projecte encaixava molt bé amb el nostre funcionament com a escola, ja que fa més de 20 anys que apostem pel teatre amb la representació d’una obra de teatre cada curs i de cada classe”, ha explicat la directora, Manuela Moreno. Enguany, però, els alumnes de cinquè de Primària deixen de fer aquesta obra de teatre i de participar en la cantata Cantània per dedicar-se de ple en el nou projecte, que lideren la tutora de la classe i dues persones de l’entitat cultural, el director artístic David Martínez i el compositor Eduardo Diago.

A més, aquest curs l’escola ha inclòs el projecte de manera interdisciplinària a tota l’escola. D’aquesta manera, els alumnes de tots els cursos treballaran diferents aspectes sobre l’òpera a través de les diferents àrees. “Es crea un ambient magnífic i cada classe aporta el seu granet de sorra. Els de sisè, per exemple, fan de reporters a la revista El lledoner, mentre que altres fan dibuixos per a les invitacions i, a més, cada dia entrem a l’escola escoltant música d’òpera”, ha explicat la directora. La resta d’alumnes també assistiran a una de les representacions que es faran a l’abril.

En el primer trimestre de curs es va incidir especialment en el coneixement del grup, tocant aspectes de relació i amb activitats per a l’autoconfiança i l’autoconeixement. Després ja va començar el tema de creació, a partir dels temes que interessaven als alumnes, fins que fa unes setmanes van començar els assajos d’aquesta obra, que la directora defineix com a “òpera infantil contemporània”.

A LA RECERCA DE FINANÇAMENT

Un dels problemes que ha tingut el projecte ha estat el finançament, ja que el Departament d’Ensenyament ha donat el seu suport però cap subvenció. “La part financera ha estat la més dura”, reconeix Moreno. Per això han necessitat el suport de tota la comunitat educativa, des dels mateixos mestres fins als pares i mares i passant per l’Ajuntament, per poder aconseguir finançament. Una de les iniciatives que es va tirar endavant va ser un Verkami a través del qual es van aconseguir uns 2.700 euros.

Des de l’AMPA també es va sortejar una escultura donada per Ricard Mira, que va aconseguir 1.500 euros. També han tingut una subvenció de l’Ajuntament. “Ens agradaria que el projecte es quedés al centre i que el grup de cinquè de cada curs pugui fer una òpera, però tot depèn dels recursos que tinguem”, ha explicat la directora de l’escola.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 446 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't