Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

BQR, de Cardedeu, competirà a la màxima categoria mundial amb el Pla de Suport al Sector de la Moto

La crisi de Derbi i d’altres empreses motociclistes vallesanes, com Yamaha, va estar en l’origen del Pla de Suport al Sector de la Moto de la Generalitat. Un total de 14 projectes s’han beneficiat d’ajuts financers de 12 milions, però només un, el de BQR, és del Vallès Oriental.

  • El 9 Nou
  • 07/11/2011 | 8:00

L’empresa By Queroseno Racing (BQR), de Cardedeu, que competeix en el campionat mundial de motociclisme des de fa dotze anys, participarà la propera temporada en la màxima categoria (Moto GP), amb una moto que ha desenvolupat amb els ajuts del Pla de Suport al Sector de la Moto que ha impulsat el Departament d’Empresa i Ocupació de la Generalitat.

El projecte de BQR és l’únic dels 14 que han rebut ajuts de la Generalitat que pertany a la comarca del Vallès Oriental. El pressupost global és d’1,5 milions d’euros, dels quals una tercera part provenen d’un préstec de la Generalitat que forma part dels 12 milions que el govern català ha destinat al pla. “És un pas arriscat, però creiem que aquest és el moment i no tindrem sempre l’oportunitat d’entrar en la primera categoria de la competició”, explica el cap del departament de finances de BQR, Agustí Lújua.

El canvi de reglamentació en el mundial, que permet als equips adaptar motors de sèrie, ha creat les condicions perquè BQR faci el salt a la màxima cilindrada després d’anys competint en Moto2 i 125. A més de l’experiència i la capacitat tècnica, la firma de Cardedeu compta amb el suport dels patrocinadors que fins ara han apostat per l’equip. “Vam parlar amb els principals patrocinadors i ens van dir que ens acompanyarien”, diu Lújua. De fet, l’escuderia preveu un increment important dels ingressos per patrocinadors gràcies a l’impacte que té la màxima categoria del mundial i calcula que la facturació passarà dels 5,8 milions als 6,5 l’any vinent.

Malgrat el context de crisi, els responsables de BQR es mostren optimistes. “Els dos darrers anys hauran estat els millors de l’empresa gràcies al treball de l’estructura tècnica, esportiva i la gestió dels patrocinadors”.

AUGMENT DE PLANTILLA

BQR té actualment una plantilla de 36 persones que s’ampliaria, segons les previsions del projecte, en 5 llocs de treball directes i entre 7 i 10 d’indirectes. Els impulsors estan convençuts que l’èxit de la iniciativa ha de servir d’estímul per a altres empreses dedicades al món de la competició. “Ajudarà a fer que Catalunya sigui considerada un país on es poden abordar projectes d’R+D+I i que aquests projectes compten amb un teixit empresarial adequat per afrontar-los i amb els ajuts per part de l’administració per abordar-los”.

BQR va néixer com a projecte empresarial l’any 1994 com una iniciativa dels dos accionistes, Raul Romero i Josep Oliva. El disseny de la moto amb que competirà l’any que ve en el mundial de Moto GP l’ha fet l’empresa Anima, de Barcelona i els directors tècnics són Josep Oliva i David Tomàs. També compta amb la participació de l’empresa japonesa Burning Blood.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fer un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per a fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.