Canvis en l’estructura de la sortida i l’arribada de la Mitja

La Mitja Marató de Granollers registrarà enguany un rècord històric de participants: 8.500 corredors faran la cursa de 21 quilòmetres, 2.000 més que l’any passat. Aquest notable i brusc augment de corredors ha obligat els organitzadors a prendre mesures per evitar aglomeracions.


El 9 Nou
05/02/2011

Aquestes mesures es concentren en dos punts: la sortida i l’arribada. Els espais a la zona d’arribada s’han reestructurat per evitar aglomeracions a l’aparcament del Palau d’Esports, punt on habitualment es dóna el brou, el te, l’aigua i els iogurts, i també la bossa d’obsequis final. La principal diferència és que els que vagin acabant la cursa no accediran a l’aparcament per la rampa principal, com fins ara. D’aquesta manera, quan els corredors creuin l’arribada, hauran d’entrar al recinte tancat de davant del Palau d’Esports (on estan instal·lats els podis) i travessar-lo de banda a banda. A l’extrem que toca al carrer Emili Botey hi haurà taules on es lliurarà la bossa d’obsequis. El recorregut continuarà pel mateix carrer Emili Botey, fent la volta al Palau d’Esports i, a la cantonada amb el carrer Voluntaris’92, hi haurà una zona Gatorade i una ambulància.

Passat aquest punt, els corredors hauran d’accedir a l’interior del Palau per l’arcada central que dóna al carrer Voluntaris’92 i, un cop a dins, podran sortir al pati per tastar el brou i la resta d’avituallaments, gaudir del servei de massatges o simplement recollir la bossa. La sortida al carrer es farà per les portes metàl·liques que donen al carrer Cervantes.

SORTIDA EN TRES PARTS

Evitar aglomeracions durant la cursa és també l’objectiu del nou sistema de sortida que s’implanta enguany. Els 8.500 corredors sortiran en tres grups, amb cinc minuts de separació entre ells: el primer, d’uns 300 atletes que baixen d’1h 20min; el segon, d’uns 4.000 corredors entre 1h 20min i 1h 40min (aproximadament), i el tercer, amb els 4.000 restants.

Els càlculs, els ha fet Frederic Monmany, de Granollers, químic de formació que durant anys va ser professor de matemàtiques a l’Escola Pia. “La idea inicial dels organitzadors era fer una sortida en dos calaixos: un amb els 300 més ràpids, i un altre amb tota la resta. I l’objectiu d’això era evitar aglomeracions a l’arribada. Però els càlculs fan pensar que fent-ho així s’hauria acumulat molta gent a l’entrada de la Garriga, entre els que van i els que tornen”, explica Monmany.

El tram més problemàtic és el que va de Llerona a la Garriga: és on la carretera és més estreta. “Els càlculs, els vam fer a partir de fotos que demostren que en un carril de la carretera hi caben entre quatre i cinc persones”. Amb la sortida en tres calaixos, primer sortiran els extraràpids, que pràcticament no ocupen espai; després els primers 4.000, que trigaran uns tres minuts a sortir tots, i després els altres 4.000. A partir d’aquí, tot hauria de ser un fluir continu i l’últim s’hauria de creuar amb el primer a Llerona”, explica Monmany, que matisa que aquests càlculs són teòrics i que poden veure’s alterats.

LA PREGUNTA

Veu bé l’avançament electoral a Catalunya?

En aquesta enquesta han votat 897 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't