Els Mossos han recomanat l’ús del transport públic per accedir al Circuit i avançar el màxim possible l’entrada al recinte si s’escull el vehicle privat.
L’intendent i sotscap de la Regió Policial Metropolitana Nord, Joan Portals, ha precisat que preveuen que s’acostin al Circuit de Montmeló unes 260.000 persones durant tot el cap de setmana: unes 200.000 ho farien dissabte i diumenge, mentre que divendres s’estima que la resta. Aquestes xifres, però, encara no arriben al rècord del Circuit, que va reunir 130.000 persones el diumenge de l’edició del 2007.
Pel que fa al dispositiu, uns 600 agents dels Mossos d’Esquadra vetllaran per la seguretat. Segons Portals, el dispositiu és semblant al de l’any passat i es divideix en tres blocs: ‘Trànsit, per gestionar la mobilitat; seguretat a l’interior del circuit; i seguretat per tots aquells que optin per venir amb transport públic’.
Els Mossos comptaran amb la col·laboració de les Policies Locals de les 4 poblacions de la comarca més afectades pel gran premi: Montmeló, Parets, Montornès i Granollers.
Els Mossos han recomanat que, qui pugui, vagi al Circuit amb transport públic. En aquest sentit, han avisat que s’incrementarà la vigilància de combois, estacions de tren i aparcaments de vehicles per part d’agents de paisà i uniformats per evitar furts i robatoris. A més, es controlarà la venda i la revenda ambulant, que estan prohibides. Està previst que unes 20.000 persones passin per l’estació de Rodalies-Renfe de Montmeló durant els tres dies del gran premi.
El cos policial recomana anar ‘amb força antelació’ al Circuit per evitar embussos de trànsit i facilitat l’accés als pàrquings i fins i tot portar una ràdio personal per seguir la cursa i fins i tot per escoltar les recomanacions de trànsit.
L’OPERATIU DE TRÀNSIT
Pel que fa a l’operatiu de trànsit específicament, es duran a terme mesures especials per facilitar l’accés i la sortida del recinte. Es posaran en marxa, per exemple, carrils addicionals que permetran un buidatge de 8.000 vehicles per hora i es reforçarà la senyalització vertical.
Els Mossos també tenen previstes diverses rutes de sortida, i que varien en funció d’on s’hagi aparcat el vehicle. L’inspector i cap de Trànsit dels Mossos de la Regió Policial Metropolitana Nord, Xavier Carabassa, ha explicat que aquestes rutes passen per diverses localitats i polígons industrials i que només està per confirmar una que havia de passar per Montmeló. En aquest cas, les últimes pluges han provocat que els treballs que Adif està fent a la zona s’hagin hagut de retardar i per tant encara no estigui inclosa definitivament a l’operatiu.
Les autoritats han ressaltat les vies que, segons creuen seran les més conflictives durant els tres dies que dura el gran premi: la C-35 als nusos de Granollers i Parets, la C-17 al seu enllaç amb l’AP-7 a Parets, la C-33 a l’alçada del peatge de la Llagosta i l’enllaç amb l’AP-7 i la BV-5003 en el seu accés est i Nus del Congost.
Com a novetat d’enguany, el Servei Català de Trànsit posarà en marxa una aplicació informàtica per millorar la gestió del dispositiu. Aquest eina, que estarà ubicada al Centre de Coordinació, possibilitarà veure en temps real tant les imatges dels helicòpters com de les noves càmeres instal·lades a les carreteres de les immediacions del Circuit.
Pel que fa als Bombers, mobilitzaran diversos efectius per cobrir la seguretat de la cursa i l’exterior de les instal·lacions. En el primer grup hi hauran destinats 14 vehicles lleugers amb extintors de 50 quilos amb 2 bombers per vehicle; 1 vehicle d’excarceració amb 3 bombers; i 1 vehicle pesat per cobrir bòxers, el ‘paddock’ i l’interior de les instal·lacions, entre d’altres.
{{ comment.text }}