La parella va aconseguir reduir en més de vuit minuts i mig l’avantatge que el separava del líder, el francès Stephane Peterhansel, i la va deixar a 1min 18s. El nord-americà Robby Gordon va acabar tercer. El company d’equip d’Al-Attiyah i Cruz, el madrileny Carlos Sainz, va abandonar el ral·li després de trencar el motor al quilòmetre 179 de l’especial.
Per la seva banda, el pilot de la Garriga Marc Guasch continua la lenta però imparable ascensió a la classificació de motos. Guasch s’ha concentrat, en aquestes primeres jornades del Dakar, a fer un pilotatge conservador per cuidar la mecànica de la Gas Gas EC 450 Raid, en part pel poc rodatge previ que va tenir el prototipus i en part per l’enorme exigència que està evidenciant el ral·li (més de 30 pilots de motos han abandonat). En l’etapa d’aquest dijous, el garriguenc ha creuat la línia d’arribada a Calama en 26a posició i s’ha situat 23è de la general de motos.
EL KH-7 EPSILON TEAM, LÍDER EN CATEGORIA 6X6
El camió del KH-7 Epsilon Team ha viscut uns dies força moguts que van començar, dilluns, amb l’assoliment del liderat en la categoria 6×6. L’endemà, però, Jordi Juvanteny i els seus escuders (el roquerol José Luis Criado i Enric González, de Vallromanes) van perdre dues hores assistint un dels camions del Team de Rooy. Els tres ocupants del camió amb prou feines van poder dormir cinc hores. Tot i els entrebancs, el KH-7 Epsilon Team es manté líder de 6×6.
L’etapa d’aquest divendres és una de les dures: després de 586 quilòmetres d’enllaç, els participants s’enfrontaran a 220 quilòmetres cronometrats entre Calama, al Perú, i Salta, a l’Argentina, en alçades de fins a 4.000 metres que es faran notar en la pèrdua de potència dels vehicles i posaran a prova la resistència física dels pilots.
{{ comment.text }}