La fi dels peatges a l’AP-7 obre la porta per fer nous enllaços a Sant Celoni i Llinars

L’1 de setembre de 2021 l’AP-7 quedarà alliberada de peatges. S’espera que això generi canvis en la mobilitat diària al Vallès Oriental

El 9 Nou
16/10/2020
Sant Celoni

L’acabament de la concessió a Abertis de l’AP-7 entre Salou i la Jonquera i, per tant, l’aixecament de les barreres dels actuals peatges al tram del Vallès Oriental a partir de l’1 de setembre de 2021 obre la porta a la creació de nous enllaços i, com a conseqüència, a una millora de la permeabilitat de l’autopista amb els municipis per on passa i amb la xarxa secundària de carreteres.

Ho admet el secretari d’Infraestructures i Mobilitat del Departament de Territori i Sostenibilitat, Isidre Gavín, que defineix l’AP-7 actual com una via “impermeable”. Fins ara, “alterar els accessos era alterar la concessió” i, per fer-ho, calia l’acord amb la concessionària. “Això ara no passarà perquè les decisions es podran prendre des del sector públic”, assegura.

“Caldrà pensar quins accessos nous s’han de fer”, diu Gavín, que posa l’exemple de Llinars, que ara no té connexió directa amb l’AP-7 i els veïns han d’anar a Cardedeu o Sant Celoni per agafar la carretera de pagament.

L’alcalde de Sant Celoni, Raül Garcia, ja apunta que podria ser interessant fer un nou enllaç entre les actuals sortides de Sant Celoni i Hostalric, a la Selva, que generés una connexió més directa amb l’AP-7 als polígons situats a l’entorn de la Batllòria. Amb tot, l’alcalde de Sant Celoni creu que cal valorar-ho bé per l’impacte ambiental que podria tenir. “S’hauria de mirar amb molt de compte.”

Un nou enllaç amb l’AP-7, entén l’alcalde, beneficiaria la C-35 perquè contribuiria a reduir encara més el trànsit –especialment el pas de camions– del tram en què aquesta via travessa la zona urbana de Sant Celoni, efecte que ja es pot produir amb el simple alliberament del peatge. Garcia creu que sense peatge hi ha “una oportunitat per redirigir el trànsit de la C-35 cap a l’autopista” i “per veure la C-35 com un via més urbana”. “Dona per imaginar-nos el seu pas per Sant Celoni d’una manera diferent.”

De fet, l’Ajuntament ja treballa amb el Departament de Territori i Sostenibilitat per fer una nova rotonda al tram urbà, que faciliti l’accés a la zona industrial. “Si hi poses rotondes, ajudes a convertir la carretera. Deixa de ser una via ràpida.”

En canvi, l’alcalde de Llinars, Martí Pujol, no és partidari de fer una connexió directa amb l’AP-7 al municipi. “No té sentit ara fer un accés a Llinars”, diu Pujol, que defensa que “si cada dos per tres hi ha una entrada l’AP-7 no funcionarà”. I “si baixa una mica el trànsit a la variant encara farà que tingui menys sentit fer aquest accés”. Preveu que la reducció del trànsit serà més acusada a la C-251. “Sí que farà baixar el trànsit interior, que ja ha baixat molt des que tenim la variant. Ara, qui agafa la C-251 és, bàsicament, per anar de Cardedeu a Llinars.”

El cas de Montmeló

Montmeló, situat al peu de l’AP-7 i de la C-33, tampoc té una connexió directa amb les autopistes. Això genera un greuge per a veïns i empreses del municipi. L’obertura d’un enllaç amb les autopistes és una vella reivindicació. Territori i Sostenibilitat i l’Ajuntament n’estan parlant dins d’una de les actuacions previstes en el projecte de millora del tram de la C-17 entre Parets i Granollers. També hi intervé l’Ajuntament de Parets perquè bona part de la nova connexió es dibuixa al seu terme municipal. “Estem pendents d’arribar a una solució de consens amb Parets”, confirma Pere Rodríguez, l’alcalde.

Per Rodríguez, l’eliminació dels peatges pot ser un argument per atreure noves empreses al municipi. “Ja fa temps que notem que hi ha empreses que es volen instal·lar aquí. Tenim una situació geogràfica prou bona i sense peatges això ens pot ajudar.” A més, creu que tindrà un impacte positiu a la C-17, on s’esponjarà el trànsit.

LA PREGUNTA

Veu bé l’avançament electoral a Catalunya?

En aquesta enquesta han votat 896 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't