Renfe ha obert aquesta setmana el procés administratiu per contractar l’empresa que executarà el projecte de millora de l’accessibilitat de l’estació de Santa Perpètua de la línia R3, al barri de la Florida. L’obra preveu una despesa de 3,23 milions i un termini d’execució de 16 mesos.
Per donar accessibilitat a les persones amb mobilitat reduïda fins a l’estació, Renfe construirà un edicle –edifici petit– amb rampes i amb un ascensor adaptat. A banda, el projecte preveu millores a l’andana: s’allargarà fins a 210 metres per estar preparada per als combois de doble composició, més llargs; i es farà recréixer per facilitar l’accés als trens a les persones amb mobilitat reduïda.
L’actuació inclou millores en la il·luminació de l’estació, la instal·lació d’una nova marquesina i la millora dels paviments. També es faran adequacions dels espais interiors de l’actual edifici de l’estació.
L’estació de Santa Perpètua-La Florida té una mitjana de 1.116 usuaris diaris. A banda del barri de la Florida, a Santa Perpètua, també dona servei a la Llagosta per la seva proximitat al nucli urbà. És una estació de via única, on els trens de l’R3 no es poden creuar.
Futur desdoblament
El futur de l’estació de la Florida està pendent de com es concreti el desdoblament de la línia R3 entre les estacions de Mollet i Montcada-Bifurcació, que ja s’està estudiant. La setmana passada, l’associació per la Promoció del Transport Públic i Fem Vallès van presentar una proposta de traçat que aposta per aprofitar el túnel urbà de la C-17 a Montcada per fer-hi passar el traçat ferroviari desdoblat. Aniria en detriment de la C-17, que perdria dos dels quatre carrils.
Les dues entitats entenen que és possible gràcies a la reducció del trànsit que hi ha hagut a partir de la supressió del peatge de la C-33. La proposta s’ha fet arribar a l’Ajuntament, l’Àrea Metropolitana i al Ministeri de Transports.
{{ comment.text }}