QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

La Banda de l’Emvic estrena una peça d’Helena Cánovas i neix la Banda Ciutat de Vic

El concert també va servir per acomiadar un dels dos directors de la banda, Ferran Anglí, que se jubila d’aquesta funció

El 9 Nou
07/07/2024

La Banda de l’Emvic i la flamant Banda de la Ciutat van protagonitzar aquest dijous al vespre el ja tradicional concert de vigília a la plaça de la Catedral. Una edició especial perquè l’Escola de música es troba en plena celebració del 180è aniversari.

Per això, van estrenar –amb alguns músics tocant des d’un balcó– l’obra Fem fressa, composta per la reconeguda compositora tonenca Helena Cánovas, exalumna i exmembre de la banda.

“En certa manera, es connecta amb aquell moment de fundació, quan l’escola havia de proveir de músics la banda”, explica Dolça Albert, directora de l’Emvic.

El concert va servir per acomiadar un dels dos directors de la Banda de l’Emvic, Ferran Anglí, que es jubila d’aquesta funció, i per estrenar la nova Banda Ciutat de vic, que s’ha format amb músics de 17 anys endavant, que ja no estudien a l’Emvic o que no hi han estat vinculats, i que s’ha impulsant juntament amb la Regidoria de Cultura.

LA PREGUNTA

Qui guanyarà el derbi Espanyol-Barça?