EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

La creativa de l’ANC

Esther López, de Granollers, s’encarrega de donar forma als eslògans de l’entitat


12/04/2017
Granollers

Qui hi ha darrere d’eslògans com “El canvi ets tu”, “Love Democracy” o “A punt” que ha utilitzat per les seves campanyes l’Assemblea Nacional Catalana en els darrers anys? Principalment, el “tàndem a l’ombra” format per Arnau Torrente i la granollerina Esther López, que és la responsable tècnica de les campanyes nacionals de l’ANC i treballa en aquesta entitat des de l’any 2015. La seva feina és “crear tota la identitat dels lemes”, explica López a EL 9 NOU. També “crear el relat” que hi ha darrere de cada eslògan i de cada campanya. La llista és més llarga i inclou missatges com “Endavant República” o “El 9-N som tots”.

La seva darrera creació és precisament “El canvi ets tu” de la campanya que impulsa l’ANC per demanar el “sí” en el referèndum per la independència de Catalunya que el govern de la Generalitat s’ha compromès a convocar. López explica que és un lema pensat “per arribar a tothom” i que vol ajudar la gent partidària de la independència a defensar-la davant de persones que puguin tenir dubtes. “És un eslògan que permet convèncer indecisos i que busca normalitzar el canvi” i deixar clar que canviar “no implica fets dolents”. “En una conversa on es parli d’autopistes o de la xarxa de rodalies sempre li poden dir al seu interlocutor que ‘el canvi ets tu’ i que el futur que ells volen o desitgen només depèn d’ells”, indica aquesta veïna de Granollers, que també té relació amb Canovelles, on havia viscut durant diversos anys. López també destaca que “El canvi ets tu” vol difondre un missatge positiu. I, en això, hi té un paper destacat Arnau Torrente, que s’encarrega de la part gràfica.

En aquest cas, s’ha optat per un “sí” dins d’un globus de diàleg blanc sobre un fons de diversos colors. Aquest “sí” multicolor busca que tothom pugui sentir-s’hi identificat a partir de la vinculació amb un concret color.

Darrere de cada eslògan hi ha un raonament. “Intentes crear un estat d’opinió perquè la gent vegi que té capacitat transformadora”, diu López. També una justificació. Amb “Love Democracy” –el missatge llançat en la manifestació a les portes del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya en l’inici del judici a l’expresident Mas i les exconselleres Ortega i Rigau– van apostar per l’anglès. “Era una marca enfocada a l’estranger per donar a conèixer la judicialització del procés per part de l’Estat”.

La vinculació de López amb l’Assemblea va començar com a voluntària a Canovelles. L’any 2015 aquesta periodista que havia treballat en diverses agències de comunicació va veure l’oferta de feina de l’entitat i s’hi va presentar. “Per mi era molt emocionant poder-hi participar”, assegura. De la feina que fa, assegura que un dels aspectes més emocionants és veure com la gent es fa seus els eslògans. Va passar, per exemple, amb “El 9-N som tots” que va escampar-se a xarxes socials com Twitter.

La propera diada

La propera mobilització de la Diada tornarà a ser a Barcelona. L’ANC ha donat tot just els primers detalls. Com el lloc, que serà la cruïlla entre passeig de Gràcia i el carrer Aragó. També ha esbossat una mica la idea simbòlica: la cruïlla com a punt davant del qual els ciutadans han de decidir. “En aquest cas es presenta una idea que pren la comissió de mobilitzacions i que treballarem en els propers mesos a comunicació”, explica López. Com en la campanya pel “sí” al referèndum, l’ANC també aposta per una manifestació multicolor on la gent pugui portar samarretes de colors diversos i de mobilitzacions anteriors.

LA PREGUNTA

Creu que Pedro Sánchez ha de dimitir?

En aquesta enquesta han votat 85 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't