La Generalitat posa en marxa a partir d’aquest dilluns la campanya Mascareta Salut. Per tal de reduir els contagis de Covid-19 repartiran una mascareta gratuït per tothom. Es tracta d’una mascareta sanitària de teixit de res capes.
Per aconseguir la mascareta cal presentar la targeta d’identificació sanitària. La primera de les mascaretes serà gratuïta i les següents costaran 0,76 euros. En un primer moment i per garantir que tothom en tingui, només es podrà aconseguir una mascareta.

Es demana que es doni prioritat a les persones que realment la necessiten i que no es trenqui el confinament per anar a buscar les mascaretes. Es consideren col·lectius prioritaris les persones vulnerables i que han de treballar o aquelles que presentin símptomes respiratoris. Per a les persones vulnerables que no es poden desplaçar es pot recollir la mascareta per a una altra persona, només caldrà portar la seva targeta sanitària.