Nota de premsa de l’Ajuntament de Torelló
A Torelló, en el primer mig any de 2013, s’han recollit més de 2.300 tones de residus
Amb les dades actualitzades fins al mes de juny, a Torelló s’han recollit des de primers d’any 2.350 tones de residus. D’aquesta quantitat, el percentatge de recollida selectiva supera el 54 per cent.
Pel que fa a rebuig, s’han recollit 1.078,37 tones; d’orgànica s’han recollit 452,37 tones; de multiproducte 679,59 tones; i de vidre, 139,96 tones. Per tant, el residu més quantiós és el rebuig (46 per cent), seguit del multiproducte (29 per cent), de l’orgànica (19 per cent) i el vidre (6 per cent). Aquestes xifres indiquen uns nivells de recollida consolidats i estables, amb una lleugera punta el mes de maig.
En termes relatius, el promig actual de generació de residus és, en el cas del rebuig, de 427,38 grams per habitant i dia; quant al multiproducte, s’arriba a 269,25 grams per habitant i dia; 179,27 en orgànica; i 55,41 de generació de vidre.
Tot i que hi ha poca variació, en general, les xifres de recollida són lleugerament inferiors a les de l’any anterior.