El tram osonenc de la C-37 continua acumulant incidències.
Aquesta setmana ha estat especialment negra, amb una persona ferida crítica i dues més de greus dimecres al matí, arran del xoc frontal entre un totterreny i un cotxe a la sortida de Torelló; i un altre home afectat de menys gravetat dijous, quan va bolcar un camió de pinso fruit de la irrupció d’un porc senglar i una topada amb una furgoneta.
En aquest segon cas, el caos circulatori es va allargar durant hores a dins de Manlleu, ja que no hi va haver més remei que tallar la C-37 per netejar la calçada i que hi pogués operar la grua de grans dimensions que va retirar el camió.
Als ferits se’ls va traslladar tant dimecres com dijous a l’Hospital Universitari de Vic.
Se sumen a un compendi d’accidents entre els quals també n’hi ha de mortals; malauradament, 11 víctimes des que s’inaugurava la carretera l’any 2009.
Es tracta d’una via que la Generalitat té reconeguda com de risc i que està inclosa des del 2023 entre la vintena d’arreu de Catalunya on està previst desplegar l’estratègia 2+1. Un format d’inspiració suec que consisteix a configurar tres carrils de circulació, amb el central alternant-se en un i altre sentit per habilitar trams d’avançament segurs.
Mentre això no es materialitzi, també hi ha previstes mesures temporals de reforç de la seguretat que ara per ara tampoc s’han arribat a executar.
L’alcalde de Manlleu, Arnau Rovira, insisteix a demanar celeritat: “No podem seguir perdent ciutadans per deficiències a la carretera i per la mala planificació de no apostar per un desdoblament de veritat quan es van fer els túnels de Bracons”.
Hi afegeix que tot i que qualsevol millora serà benvinguda, el que convindria a la C-37 són dos carrils per sentit i no el model 2+1 actualment planificat.