Segons la informació publicada avui al diari barceloní, l’empresa Procomu -que tenia entre els tres socials als osonencs Josep M. Matas i Xavier Solà- va firmar el 2009 un acord amb l’Ajuntament de Vic i l’ACM per gestionar la venda d’uns pisos de protecció oficial que s’havien de fer al barri de la Serradesentferm.
Segons experts citats per ‘El País’, Solà hauria pogut incórrer en alguna incomptibilitat, en ser aleshores també director de la Fundaicó Privada d’Habitatge Públic de Catalunya, promotora dels pisos, i regidor d’Urbanisme de Vic. En concret, el diari esmenta una quanitat de més de 50.000 euros cobrats els primers mesos de 2010 per l’empresa de Solà i Matas.
El mateix Solà nega a ‘El País’ que es donés cap incompatibilitat, que hi hagi cap irregularitat en tot plegat i ni tan sols haver vist cap diner de l’operació. Ara mateix Solà ja estaria desvinculat de l’empresa. “No sabia res d’aquests pagaments perquè la responsabilitat econòmica era de Matas, apoderat de la fundació”, ha dit Solà a ‘El País.