Les empreses socials Areté i Adfocet han impulsat un nou servei de missatgeria regular que veuen necessari en un moment de confinament però que volen mantenir més enllà dels efectes de la Covid-19. Totes dues empreses tenen recursos materials, vehicles i bicicletes a més de personal amb experiència en logística i repartiment i volen mantenir els llocs de treball que tenen a més de generar-ne de nous. Són llocs de treball que ocupen persones amb problemes de salut mental o discapacitat física.
El servei està dissenyat per adaptar-se a empreses de diferents sectors, tant de restauració i comerç com industrial, ja que cada una podrà reservar les franges horàries que necessiti per fer qualsevol repartiment i es pot facilitar la planificació de la feina amb 24 hores d’antelació. La facturació es farà per franges d’hores reservades i nombre de serveis realitzats.
Tots dos són centres de treball creats per a la inserció laboral. En el cas d’Areté, sorgida d’Osonament, de persones amb problemes de salut mental i en el cas d’Adfocet, amb persones amb disminució física. Areté, nascuda el 2006, fa feines de fusteria (com taules de cultiu, mobiliari urbà o elements a mida) i ja té una secció de repartiment i bustiades per a empreses. Adfocet, de l’associació ADFO, va néixer el 2008 i ofereix serveis de manipulats, telemàrqueting i secretariat, gestió de serveis delegats i regals corporatius. Les dues entitats ja han col·laborat sovint però és el primer cop que engeguen un servei de forma conjunta. De moment ja han ofert el servei a les empreses amb les quals treballen.
{{ comment.text }}