QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Artesans del Porsche a Montesquiu

Automòbils Camprubí s’ha especialitzat a restaurar aquest tipus de vehicles, sobretot clàssics, a clients de tot Europa

L’origen de tot plegat ha estat treballar d’una manera professional i artesanal i se n’han acabat especialitzant. Automòbils Camprubí, de Montesquiu, s’ha convertit en un referent per a molts col·leccionistes de vehicles de la marca Porsche de tot Europa per la seva tasca de restauració, que van començar entre els anys 2000 i 2001. Sergi Camprubí, propietari del taller, explica que tot va sorgir arran d’una amistat amb una família andorrana amb qui col·laboraven per la venda de cotxes. “El pare era un porschista nat i ens va encomanar l’afició”, a Camprubí i al seu pare. I ara, pràcticament el 70% dels clients que tenen són per a la restauració de cotxes clàssics. Ells en van adquirir algun i en van anar rebent encàrrecs a través del “boca-orella”. Una característica de Camprubí és que fan la restauració “integral”, de principi a fi, des de la carrosseria fins a la mecànica, i això “cada vegada ho fa menys gent”, assegura, ja que es tracta d’un treball que requereix “molta perícia manual”.

El primer Porsche que els van portar era un model 356, d’entre els anys 50 i 60, i el més antic que han tingut és de 1957. Segons el propietari, els primers anys fins i tot n’importaven dels Estats Units, però amb el canvi d’aranzels van deixar de fer-ho al cap de poc temps. L’activitat, però, no va parar.
El perfil de clients, apunta, en general són col·leccionistes “molt fidels a la marca i amb un alt poder adquisitiu”, molts amb més d’un Porsche. “El client de clàssic no va gaire a concessionaris oficials” perquè “busquen un altre tipus de treballs” que allà no els ofereixen. Tot i així, des de Montesquiu tenen contacte amb la casa mare per adquirir determinades peces, encara que en ocasions si no les troben “has de buscar solucions” i si cal, fer-les fer. Els tallers petits, explica, també fan un dossier i un CD per “detallar tota la restauració”, un fet que “dona valor afegit” i que ara també ha incorporat Porsche.

Segons el propietari del taller, de “porschistes sempre n’hi ha hagut, ha estat un valor afegit molt segur; històricament ha estat un xec al portador, perquè no té pèrdua de valor”. De fet, i cita la marca, “sempre publiciten que quant a fabricant són la marca que dels que ha fabricat en continuen circulant més”. Molta gent, assegura, “hi ha invertit diners i hi ha subhastes a escala mundial”. Fins i tot, algun vehicle està “sobrevalorat”. Els darrers anys, assegura Camprubí, “hi va haver un pic alt, una bombolla, però fa mig any ha quedat estancat”. I el valor, el propietari el té clar, ja que també fan de consultoria i acompanya alguns clients a veure cotxes abans d’adquirir-los per valorar-los i veure quin tipus de restauració els caldrà.
Actualment al petit taller de Montesquiu hi treballen cinc persones i properament es traslladaran a un espai de 1.400 metres quadrats, al mateix municipi, on diferenciaran el treball de restauració amb el taller habitual. Han decidit mantenir-se a Montesquiu, amb uns 900 habitants, perquè “estem estratègicament ben posicionats”, remarca Camprubí, “a 80 quilòmetres de Barcelona, 60 de Girona i 125 de França”. I al mapa, els interessats en el sector ja els hi tenen situats. De fet, tenen tot un servei logístic en marxa per atendre els clients que els requereixen des de diferents punts d’Europa. Tenen qui els transporta els vehicles amb camions fins al lloc i també van a buscar els propietaris dels cotxes a l’ae

LA PREGUNTA

Considera que PSOE i Junts recomposaran la relació per restituir la majoria de la investidura?

En aquesta enquesta han votat 221 persones.