EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Aturar-se sota un pont amb el cotxe està prohibit, fins i tot en una calamarsada

És important fer-se veure, encendre els llums de posició i, si cal, els d’emergència

La tendència general de molts conductors en cas de calamarsada és buscar aixopluc. En el cas d’autovies, el recurs més fàcil és aturar-se sota d’un pont o a l’interior d’un túnel. Aquesta però és una pràctica il·legal. El reglament de circulació ho prohibeix en el seu article 94, en els que s’especifica que no es pot aturar-se “a les corbes i canvis de rasant de visibilitat reduïda, a les seves proximitats i als túnels, passos inferiors i trams de via afectats per la senyal ‘Túnel'”. En cas de calamarsada, a més a més, pot generar una situació de risc per la baixa visibilitat i per les alterades condicions de la via.

En el cas de motocicletes, el reglament és més tolerant i s’ha d’intentar ocupar el mínim possible l’asfalt i resguardar-se, a poder ser fora de la carretera, rere els guarda-raïls.

Consells per conduir durant una calamarsada

– Precaució amb l’aquaplàning: la conducció és molt similar amb el gel

– No t’aturis mai sota un pont o dins un túnel: a més d’estar prohibit, es pot generar una situació de risc

– Fes-te visible: amb les llums de posició i si cal els quatre intermitents

– Condueix amb suavitat: el gel redueix la temperatura dels pneumàtics i per tant la seva capacitat d’adherència

– Cal mantenir la distància de seguretat entre vehicles

Consells per conduir si us enganxa una tempesta

– Extremar les precaucions, reduir la velocitat, augmentar la distància de seguretat… ja que la calçada està molla i augmentar el perill d’accident.

En caure les primeres gotes la calçada es fa summament lliscant, per tant cal extremar les precaucions.

– Augmentar la distància de seguretat per tenir més espai de frenada.

– Reduir la velocitat en revolts i paviments empedrats, asfalt brillant i capes o bassals d’aigua, fang o fulles caigudes… Amb això evitem fenòmens com l’aiguaplaning.

– En cas de patir aquaplàning: no s’ha de frenar ni accelerar, el millor remei per no trobar-s’hi és moderar la velocitat.

– Frenar amb suavitat i antelació per no bloquejar les rodes.

Comprovar durant la marxa si els frens responen i al mateix temps eixuguem la humitat que puguin i tenir i recuperem la seva eficàcia.

En cas d’haver de travessar un bassal gran: circular amb primera, lentament i un cop passat comprovar l’eficàcia dels frens.

En cas de pluja torrencial: cal estacionar amb un lloc segur i mantenir encesos els llums.

LA PREGUNTA

Creu que tirarà endavant la jornada laboral de 37,5 hores?

En aquesta enquesta han votat 88 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't