QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Autocars Mir i Teisa, les empreses d’autobusos que operen al Ripollès

Taxis Coll també compta amb servei d’autocars, però només per a serveis discrecionals

L’empresa ripollesa Autocars Mir, amb més d’un segle i mig d’història pels vincles amb la família Sirvent, explota actualment la línia regular de la Pobla de Lillet a Ripoll, i la que uneix Ripoll i Campdevànol amb els pobles de la Vall de Ribes. Els seus orígens estan en el servei entre Vic i Ripoll, que el 1900 disposava d’un carro i una cavalleria per cobrir-la, a nom de Felip Mir Sirvent. Durant la seva trajectòria s’han dedicat “al transport de viatgers per carretera”. tal com indica el descendent de la nissaga, Felip Mir Vilarrasa, responsable d’aquesta branca de negoci que també té des de fa dècades la de l’agència de viatges. A més l’empresa dona servei a la línia entre Ripoll i Llívia durant els mesos de juliol i agost. L’activitat d’Autocars Mir ha tingut durant la seva trajectòria diferents línies amb comarques veïnes, sobretot cap al Berguedà, Osona i la Cerdanya.

Al Ripollès també hi té activitat l’empresa banyolina Teisa, amb diferents línies que vinculen el Baix Ripollès amb la Vall de Camprodon i la Garrotxa. Ara fa dos mesos Teisa va presentar un servei de transport públic a la carta, amb quatre línies que connecten Camprodon amb Setcases i Beget, i dues més que uneixen Ripoll amb Vallfogona i amb la Farga de Bebiè.

El president del Consell Comarcal, Joaquim Colomer, explica que durant el temps que porten en funcionament “les opinions que estem recollint són positives”. Fins i tot està content de la que comunica amb la Farga de Bebiè, perquè amb la modalitat que s’ha activat “si no hi ha demanda tampoc hi ha vehicles circulant i contaminant sense sentit per les carreteres”. A més creu que serveix per donar continuïtat a la relació històrica entre els pobles del Bisaura i Ripoll “on encara hi segueix havent molts habitants que venen a comprar al Ripollès”, sobretot tenint en compte que la capitalitat ripollesa no és tan centrífuga com pot ser-ho les de comarques veïnes com Olot.

L’altra empresa ripollesa de transport és Taxis Coll, que compta amb una flota de vuit autocars, a banda del servei de taxis. En aquest cas no tenen cap línia regular “perquè fins ara ha estat complicadíssim entrar-hi”, aclareix el seu responsable, Narcís Coll. De cara al futur no descarten fer-ho “sobretot ara que ja no es té en compte el dret a tanteig quan es va a concurs”.

Mentrestant, a Taxis Coll es dediquen a línies discrecionals, donant servei a escoles de la comarca que els contracten per fer excursions o bé per a agències de viatges. Narcís Coll no descarta que grans empreses del sector puguin introduir-se encara més al Ripollès, i de fet explica que en l’últim any i mig “Teisa ha absorbit sis o set empreses semblants a la nostra”.

LA PREGUNTA

Considera que PSOE i Junts recomposaran la relació per restituir la majoria de la investidura?

En aquesta enquesta han votat 201 persones.