QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Baixa el nombre de víctimes a les carreteres d’Osona i el Ripollès

Durant el primer semestre d’aquest 2019 n’hi ha hagut tres; en el mateix període de l’any passat, nou

Els primers sis mesos d’aquest 2019 tanquen amb un balanç menys negatiu que en les mateixes dates de l’any passat. Enguany, el total de víctimes a les carreteres d’Osona i el Ripollès ha estat de tres persones, dues d’elles per atropellaments, mentre que el juny de 2018 la xifra ascendia fins a les nou víctimes mortals. Malgrat això, el 2018 la gran majoria de víctimes va originar-se a causa d’accidents de trànsit, mentre que aquest 2019 només se n’ha produït un.

Malgrat que sembla que la pauta ha estat decreixent, si es tenen en compte les dades d’accidents mortals des del 2000, des de l’any 2013 es nota un repunt de la mortalitat. L’any més negre d’aquests últims cinc va ser el 2018, amb 12 morts, que va situar-se com el setè amb més mortalitat en el que portem de segle, igualat amb el 2011 en el cas d’Osona.
Ara per ara, a Osona, en aquests sis mesos de 2019, només s’ha arribat a un 8,3% del total d’accidents mortals que es van produir l’any passat, amb un motorista mort el passat mes de juny. Al Ripollès, malgrat que la xifra és baixa, amb dues víctimes des de principi d’any, són els primers casos des de finals de 2017, ja que durant tot l’any passat que no hi va haver cap mort a les carreteres de la comarca.

En els accidents de trànsit que s’han produït des de principi d’any, però, només una de les tres víctimes va perdre la vida en un accident de trànsit com a tal, a Osona, en una col·lisió entre un cotxe i una moto a la carretera que uneix Vic i Manlleu. En aquest cas, el conductor de la moto, veí de Manlleu de 35 anys, va morir després d’un xoc frontal i que s’incendiés la moto amb què viatjava al voral de la carretera. Els altres dos casos, tots dos a Ripoll, han estat per atropellament. El primer es va produir al mes de març, quan un cotxe va atropellar dues dones, una d’elles de 96 anys, que va perdre la vida, quan creuaven un pas zebra en un punt de la ronda de Castelladral, a Ripoll. Pocs mesos després, a finals de maig, una altra dona, de 76 anys i veïna de Ripoll, va morir hores després que una furgoneta va topar amb la bicicleta amb què circulava, a causa de les ferides ocasionades per l’accident.

La disminució de víctimes mortals a la carretera que s’aprecia a Osona i el Ripollès des de l’inici d’aquest 2019 també es pot extrapolar a tot el territori català, on la mortalitat ha baixat un 16% respecte a l’any passat. Malgrat això, les xifres mostren que els col·lectius més vulnerables en les carreteres catalanes són els vianants, els ciclistes i els motoristes, ja que sumen pràcticament el 50% dels morts a les carreteres catalanes, i la totalitat a les d’Osona i el Ripollès.

LA PREGUNTA

Creu que s’està fent bé la gestió de la pesta porcina?

En aquesta enquesta han votat 130 persones.