Nota de premsa d’ICV
ICV-EUiA celebra que el Parlament aprovi la integració tarifària fins a Ripoll i Olot malgrat l’oposició de CiU i l’abstenció d’ERC
Els ecosocialistes pretenen que s’ampliïn les zones tarifàries de la línia 3 de Rodalies i demanen que s’estableixi un servei d’autobús integrat amb Olot
El Parlament de Catalunya ha aprovat a la Comissió de Territori i Sostenibilitat una proposta del grup d’ICV-EUiA per tal d’ampliar les zones tarifàries de la línia R3 de Rodalies fins a Ripoll, i establir un servei d’autobús integrat amb Olot. La moció ha estat aprovada amb els vots de ICV-EUiA, PSC, PP i la CUP, i ha rebut les abstencions d’ERC i Cs, i l’oposició del grup parlamentari de CIU.
El diputat d’ICV-EUiA, Salvador Milà, ha defensat la proposta “perquè considera de justícia millorar el transport ferroviari d’aquestes comarques i facilitar-ne l’ús amb preus més competitius per la gent del territori”. I sobre la connexió de la línia R3 amb Olot creu que “de la mateixa manera que d’altres territoris ha assolit la integració tarifària, ara estem en disposició de fer-ho amb Olot”.
Milà va defensar la proposta dient que l’impacte econòmic de l’acció “seria mínim” ja que les bonificacions tarifàries es compensarien amb l’increment de passatgers del tren i, al mateix temps, la disminució de vehicles privats per la C-17 revertiria en el decrement de peatges a l’ombra que la Generalitat ha de pagar a la concessionària com a retorn de la inversió.
Per últim, el diputat Salvador Milà també va aprofitar per explicar que el seu grup ha presentat una bateria de preguntes parlamentàries al conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, “perquè expliqui perquè la línia de Barcelona-Puigcerdà és una de les oblidades en l’acord de 165 milions pactats amb Renfe i no es preveu cap mesura per a la línia de Puigcerdà”.
En el mateix sentit, en el passat ple del Consell Comarcal d’Osona, la consellera comarcal Roser Mas, ja va instar a l’equip de govern del Consell a exigir explicacions al Govern de la Generalitat sobre la poca sensibilitat que han tingut amb la línia Barcelona-Puigcerdà en l’acord entre Territori i Sostenibilitat i Renfe.